سرچ انجن کی نوعیت:

تلاش کی نوعیت:

تلاش کی جگہ:

(195) اشد ضرورت ....کے واسطے روپے قرض لیا ...الخ

  • 3313
  • تاریخ اشاعت : 2024-05-18
  • مشاہدات : 764

سوال

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

زید نے بہ سبب اشد ضرورت کے اپنی کاشت کھیت ایک عبی گنا پر سال آیندہ کے واسطے روپے قرض لیا اورقرض روپیہ لیتے   وقت یہ کہا اس وقت میرا کھیت گنا تین ماہ کا بویا ہوا ہے سال آیندہ کوگنا تیار ہونے پریہ نرخ چھ آنہ یا آٹھ آنا فی من بخوشی دوں گا۔ اس طور کی خریدفروخت شرعا صحیح ہے یانہیں؟


الجواب بعون الوهاب بشرط صحة السؤال

وعلیکم السلام ورحمة اللہ وبرکاته
الحمد لله، والصلاة والسلام علىٰ رسول الله، أما بعد!

۔ صورت مرقومہ میں اس کو بیع سلم کہتے ہیں جو جائز ہے نرخ اورجگہ مقرر ہوینی چاہیے۔اللہ اعلم (اہل حدیث جلد 44 صفحۃ 10)

شرفیہ

سوال کی  عبارت سے اس کا بیع سلم میری سمجھ میں نہیں آیا اس لئے کہ بیع سلم میں راس المال یعنی رقم قرض کی تعین لازم ہوتی ہے۔ایسے ہی مسلم فیہ اور اجل کی بھی اور صورت مرقومہ میں کچھ بھی نہیں۔اور شے معین میں بھی سلم نہیں ہوتی اوراجل معلوم سے مراد سال ماہ دن کی تعین ہوتی ہے اور صورت مرقومہ میں تاریخ دن کی تعین نہیں قال رسول الله صلي الله عليه وسلم  من اسلف فيشئ فليسلف في كيل معلم ووزن معلم الي اجل معلم (متفق عليه مشكوات ج 1ص 350) وقال في نيل الا وطار قوله في كيل معلوم احترز بالكيل من السلم فيالا عيان و بقوله معلمعنالمجهول من امكيل ولاموذون وقد كانو ا في المدينة حين قدم النبي صلي الله عليه وسلم  يسلفونفي ثمار نخيل باعيا تها فنها هم عن ذلك الخ ج5 ص 192

اور صورت مرقومہ فی السوال میں  تعین کھیت کی ہے۔وقال في النيل ان للسلم شروطا غير ما اشتمل عليه الحديث مبسوطة في كتب الفقه ولا حاجة لنا في التعرضلما لا دليل عليه الا انه وقع الا جماع علي اشترا ط معرفة  ضفة الشئ المسلم فيه علي وجه يتميز بتلك المعرفة عن غيره انتهي

پس صورت مرقومہ جائز نہیں ( ابو سعید شرف الدین دہلوی)

تشریح۔

بیع سلم کا نام ہے اس بیع کا کا بالفعل روپیہ دے دیاجائے اور جنس ٹھرا لی جائے کہ اتنی مدت تک لوں گا۔مثلا سو روپیہ ایک شخص کو بالفعل دے دیا اور اس سے ٹھرایا کہ دو مہینے میں گہیوں سو من اس قسم کے لوں  گا اس کوعربی میں بیع سلم  کہتے ہیں پھر اگر شرطیں پائی جایں تو یہ بیع  درست ہے جو کوئی بیع سلم کرے اس چیز  میں کہ بیچی جتی ہے جیسے زعفران وغیرہ تو سلم کرے وزن معلوم میں مثلا چارتولے یا پانچ تولے اور مدت معلوم تک  جیسے ایک مہینہ یا ایک سال اور مثل اس کے اس سے معلوم ہواکہ اس میں مدت کا معلوم ہونا شرط ہے اور یہی مذہب ہے ا۔امام ابو حنیفہ  مالک و احمد کا  حاشیہ ترمذی نو لکشور مترجم جلد 1 ص 409)

 

فتاویٰ علمائے حدیث

جلد 14 ص 194-195

محدث فتویٰ

ماخذ:مستند کتب فتاویٰ