سرچ انجن کی نوعیت:

تلاش کی نوعیت:

تلاش کی جگہ:

(29) انجمن کی بقا اور دینی تعلیم کے لیے زکاۃ اکٹھی کرنا

  • 17355
  • تاریخ اشاعت : 2024-05-25
  • مشاہدات : 1024

سوال

(29) انجمن کی بقا اور دینی تعلیم کے لیے زکاۃ اکٹھی کرنا

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

یہاں انجمن کی بقا اور تعلیمی ودینی خدمات کےلئے ایک فنڈ بنایاگیا ہے۔جس میں فی الحال دس ہزار روپےجمع ہوچکے ہیں اور ماہانہ چندے اس کےعلاوہ ہیں یہ دس ہزار کی رقم لوگوں نےزکوۃ میں دی  ہے دریافت طلب امریہ ہےکہ کیا یہ زکوۃ کاصحیح مصرف ہے؟


الجواب بعون الوهاب بشرط صحة السؤال

وعلیکم السلام ورحمة الله وبرکاته!

الحمد لله، والصلاة والسلام علىٰ رسول الله، أما بعد!

زکوۃ کےمصارف منصوصہ میں ایک مصرف  فی سبیل اللہ بھی ہے۔سبیل اللہ سےکیامراد ہے؟ اس میں اختلاف ہے۔دو قول زیادہ مشہور ہیں۔جمہور کےنزدیک صرف مجاہدین وغزاہ مراد ہیں شمس الدین ابن قدامہ الشرح الکبیر علی متن المقنع میں لکھتے ہیں:لاخلاف فی انهم االغزاة لان سبيل الله عندالاطلاق هو الغزو انتهى ان لوگوں کےنزدیک زکوۃ وعشر کی رقم علوم شرعیہ کی ترویج واشاعت اجراء مدارس ارسلا دعاۃ ومتبلغین تاسیس وبقاء انجمن ہائےاہل حدیث پر صرف کرنے جائز نہبن اسی کےبر خلاف بعض علماء کا یہ خیال ہےکہ فی سبیل اللہ کےذریعہ ایک جامع وحاوی مقصد کادروازہ کھول دیا گیاہے۔جس میں دین وامت کےمصالح کی ساری باتیں آگئی ہیں مثلا قرآن اورعلوم شرعیہ کر ترویج واشاعت مدارس کی تاسییس  واجراء دعاۃ ومبلغین کی ترسیل  ہدایت وارشاد کےتمام مفید سائل جن انجمن ہائے اہل حدیث کی تاسیس وبقاء اور ان کےذریعہ تبلیغی ودینی خدمات میں داخل ہیں۔سید رشید رضا مرحوم اب قدامہ کی تردید لکھتے ہیں:

(هذا غير صحيح! بل سبيل الله هو الطريق الموصل إلى مرضاته وجنته وهو الإسلام في جملته، وآيات الإنفاق في سبيل الله تشمل جميع أنواع النفقة المشروعة، وماذا يقول في آيات الصد والإضلال عن سبيل الله والهجرة في سبيل الله؟ بل لا يصح أن يفسر سبيل الله في آيات القتال نفسها بالغزو؛ لأن القتال هو الغزو، وإنما يكون في سبيل الله إذا أريد به أن يكون كلمة الله هي العليا ودينه هو المتبع، فسبيل الله في الآية يعم الغزو الشرعي وغيره من مصالح الإسلام، بحسب لفظه العربي، ويحتاج التخصيص إلى دليل صحيح

قلت: الراجح عندى أنهم الغزاة خاصة وإن كانت كملة سبيل الله بحسب لفظها العربى عادة تشمل جميع مصالح الاسلام العامة لكن المراد فى آية مصارف الزكوة فيماأري والله اعلم بمراد كلامه الغزو الشرعى خاصه....... والدليل على هذا التخصيص ماروى عن احمد(1)ومالك وابوداد ابن ماجه وغيرهمعَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: " لَا تَحِلُّ الصَّدَقَةُ لِغَنِيٍّ إِلَّا لِخَمْسَةٍ: لِعَامِلٍ عَلَيْهَا، أَوْ لِغَازٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ، الخ فقوله:غاز فى سبيل الله نص فى ان المراد فى الالية هم الغرزاة وعلى هذا لايدخل فى سبيل الله الاغيناء من اصحاب الدعوة والارشاد والهداية والافتاء والتدريس وغيرهم من الموظفين فى المعاهد الدينه والمدارس االعربية ولايدخل فيها تاسيس تكلك المعاهد والمدارس واقامتها واعنتها وعميرهاوغيرذلك مما يشبه اب تک میرا خیال  یہی ہے لعل اللہ یحدث بعد ذلک

ھذا ما عندي والله أعلم بالصواب

فتاویٰ شیخ الحدیث مبارکپوری

جلد نمبر 2۔کتاب الزکاۃ

صفحہ نمبر 75

محدث فتویٰ

تبصرے