سرچ انجن کی نوعیت:

تلاش کی نوعیت:

تلاش کی جگہ:

(21) اشاره البابة عنه التشهد في الصلوة حدیث شریف سے ثابت ہے یا نہیں؟

  • 15074
  • تاریخ اشاعت : 2024-04-20
  • مشاہدات : 866

سوال

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
)  اشاره البابه  عنه  التشهد  في الصلوة حدیث  شریف  سے ثابت  ہے یا نہیں؟ اور اس کا کیا حکم ہے ؟ اور محققین حنفیہ  کا اس باب میں کیا مسلک ہے ؟

الجواب بعون الوهاب بشرط صحة السؤال

وعلیکم السلام ورحمة اللہ وبرکاته!
الحمد لله، والصلاة والسلام علىٰ رسول الله، أما بعد!

اشاره بالسابه احادیث  صحیحہ  سے ثابت ہے

عن علي بن عبدالرحمن  انه قال : وفي عبدالله بن عمر  وا نا اعبث  بالحصباء  في الصلوة ’ فلما انصرف  نها في قال :اصنع  كما كان رسول الله صلي الله عليه وسلم  يصنع ّ فقلت  وكيف  رسول الله  صلعم  يصنع ؟ قال كان اذا جلس  في الصلوة  وضع كفه  اليمني  علي  فخذه اليمني  وقبض  اصابعه  كلها واشار  باصبعه  التي  تلي الابهام  ووضع  كفه  اليسري  علي فخذوه  اليسري  وقال هكذا يفعل  ّ رواه مالك في البوطا
 عن ابن عمر ان النبي  صاحم  كان اذا جلس  في الصلوة وضع  يده  اليمني  علي ركبته  ورفع اصبعه  التي  تلي الابهام  يدعوا بها ويده اليسري  علي ركبته  باسطها رليه ّرواه الترمذي

اسی طرح صحیح مسلم ودیگر  کت ب احادیث  اس باب کی  موجود ہے ۔اور اسی پر  عمل  ہے تمام صحابہ کرام  اور تابعین  اور ائمہ  اربعہ  ودیگر  محدثین  ومتاخرین  کا کسی  اہل علم  کا مسئلہ میں خلاف نہیں  ۔

اور یہ جو بعض  کتب  فقہ حنفیہ  میں کراہیت  اس کی  منقول ہے  وہ مردود  ہے قابل اعتبار  اور لائق  احتجاج نہیں ۔ اور   ہرگز   کراہیت  اس کی بسند  صحیح امام ابو حنیفہ  تک  نہیں پہنچی۔  بلکہ  امام محمد  ؒ  کہ جو شاگرد  رشید  امام صاحب کے ہیں  موطا میں اپنے  ، بعد  نقل حدیث اس باب کی فرماتے ہیں ۔

قال محمد : وبصنيع  رسول الله  صلي الله عليه وسلم  ناخذم وهوقول  ابي حنيفة انتهي

اورمحقق حنفیہ شیخ کمال الدین  ابن الہام  فتح  القدیر  میں فرماتے ہیں ۔

لاشک  ان وضع  الكف  مع قبض  الاصابع  لايتحقق حقيقة  فالمراد والله اعلم  وضع  الكف  ثم قبض الاصابع  بعد ذلك  عندالاشاره ‘ وهو المروي  عن محمد  في  كيفيته  الاشارة  قال  يقبض  خنصره  والتي  تليها ويحلق  الوسطي  والابهام  ويقيم المسجة  وكذا عن  ابي يوسف  في  الامامي وهذا فرع  تصحيح الاشاره  وعن  كثير  من المشايخ  انه لا يشير  اصلا وهو خلاف  الراوية والدراية  انتهي

 اور اسی طرح  مال علی قاری  ؒ  تزیین  العبارۃ  فی تحسین الاشارۃ میں وشیخ  ولی اللہ المحدث مسوی  شرح  موطا اور حجۃ اللہ البالغہ  میں  اور محمد بن عبداللہ  الزرقانی  شرح موطا میں ' وشیخ  عبدالحق دہلوی  شرح  مشکوۃ  وشرح  سفر  السعادات  میں' دعلاؤ الدین  حصکی  درمختار  میں '  اور ابن  عابدین  ردالمختار  میں فرماتے ہیں

ھذا ما عندی واللہ اعلم بالصواب

فتاویٰ مولانا شمس الحق عظیم آبادی

ص151

محدث فتویٰ

ماخذ:مستند کتب فتاویٰ