سرچ انجن کی نوعیت:

تلاش کی نوعیت:

تلاش کی جگہ:

(326) شادی کی تقریب کا شرعی طریقہ

  • 13047
  • تاریخ اشاعت : 2024-03-29
  • مشاہدات : 1859

سوال

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

شریعت  میں شادی  کی تقر یب  کیسے  منا نے  کا حکم ہے ؟

(1)کیا لڑکی کو جہیز  دینا  جا ئز  ہے ؟

(2)کیا لڑکی  والے  با را ت  کے لیے  کھا نا  وغیرہ  پکا سکتے  ہیں ؟

(3)کیا بارا ت میں تین  سے زیا دہ آدمی  شرعاً جا سکتے  ہیں ؟

(4) کیا بینڈ  با جے  وغیرہ  اور دولہا  کے ہار  وغیرہ  پہن  لینے  سے  نکا ح  اور پکا ہوا  کھا نا  حرا م  ہو تا جا  تا ہے  اور شادی  میں شریک  لو گو ں  کے ایما ن پر اس کا اثر  پڑتا ہے ؟


الجواب بعون الوهاب بشرط صحة السؤال

وعلیکم السلام ورحمة الله وبرکاته!

الحمد لله، والصلاة والسلام علىٰ رسول الله، أما بعد!

(1)جہیز  کے با رے  میں مو لا نا  عبدالسلام  بستوی  رحمۃ اللہ علیہ   رقمطراز  ہیں ۔ اگر استطاعت  ہے تو  حسب  تو فیق  لڑکی  کو کچھ  ضروری  سا ما ن  دے  دینا  چا ہیے  تا کہ  وہ  اپنے خا و ند  کے گھر  ان کو  برت  سکے  جس کو اصطلا ح  میں جہیز  کہتے ہیں ۔ یہ سنت  ہے حضرت  علی  رضی اللہ تعالیٰ عنہ   فر ما تے  ہیں ۔

«جهز رسول الله صلي الله عليه وسلم فاطمة في خميل وقربة وسادة ادم حشوها اذخر» (١) (البدايه والنهاية)

"رسول اللہ  صلی اللہ علیہ وسلم  نے حضرت فا طمہ رضی اللہ تعالیٰ عنہا  کے جہیز  میں یہ چیزیں  عنا یت  فرما ئی تھیں  ایک چا در  حا شیہ  دار اور  ایک مشک  اور چمڑے  کا  تکیہ  جس کا بھراؤ  اذگھاس  کا تھا  اور ایک اور پلنگ اور  ایک پانی  کا گھڑا  اور ایک  چکی  اور چاندی  کے  باز  و  بند  کا دینا  بھی  بعض  روایتوں  میں آیا ہے اور ریا نمو د  کے لیے  جہیز  دینا  جا ئز  نہیں  اسلا می خطبا ت  حا شیہ (1)۔۔(2/385)

اور مولا نا  سیا لکو ٹی  مرحو م   فر ما تے ہیں ۔ کتنی سا دہ  سہل اور آسا ن  شادی  کر کے  دکھا ئی  جنا ب  سید الکو نین  والثقلین  نے اپنی  صا حبزادی  کی  کہ امت  کے لیے  نمو نہ  ہو جس میں نہ منگنی  کی مسر  فا نہ  رسمیں  ہیں  نہ شادی  کی  قبا حتیں  ہیں  نہ مہر  کا پہا ڑ  ہے لیکن آج کا مسلما ن  ہے کہ  جب  تک  وہ  منگنی  کی رسو م  کا اسیر  اور  شادی  کے   رواجو ں  کا پا بند  ہو کر دیوالیہ  نہ  ہو جا ئے  اس وقت  تک  اس کے منہ  پر نا ک  دکھا ئی نہیں  دیتی  اور اس جا ن  لیوا  مرض  میں سب  ہی  مبتلا  ہیں  بس نہیں  چلتا  رواج  کا قاتل  خنجر  بکف  سر پر  کھڑا  ہے  کو ئی  اس کا مقا بلہ  نہیں  کر سکتا  حا لا نکہ  دین  اور دین  کے  اوامرواحکا م  سب  آسا ن  اور سہل  ہیں ۔(اصلا ح  معا شرہ : 253)

(2)لڑکی  والو ں  کا با را ت  کے لیے  کھا نا  تیا ر  کر نا  محض  ضیا فت  عامہ  کی قبیل  سے ہے  اس کا نفس  نکا ح  سے  کو ئی  تعلق  نہیں  شیخی  محدث  رو پڑی  ایک سوال کے جوا ب  میں رقمطراز  ہیں  ۔ نجا شی  نے ام  حبیبہ  رضی اللہ تعالیٰ عنہا  کا نکا ح  رسول اللہ  صلی اللہ علیہ وسلم   کے ساتھ  پڑھا  رسول اللہ  صلی اللہ علیہ وسلم  مد ینہ  میں تھے  حبشہ  سے رخصت  کر کے  رسول اللہ  صلی اللہ علیہ وسلم   کے پا س بھیج  دیا ۔(2) 

اس سے  معلو م  ہوا با را ت ضروری  نہیں لیکن  کسی  روا یت  میں منع  بھی نہیں  آئی اس لیے  اگر  لڑکے  کے  ساتھ  ضروری آدمی  لڑکی  کو لینے  کے لیے  چلے  جا ئیں  تو کو ئی حر ج نہیں  مگر  اب  جو روا ج  ہو گیا  کہ بہت  سے ۔

آدمی نا مو ری  کے لیے  جا تے ہیں  اور فضو ل  خر چی  کر تے ہیں  یہ جا ئز نہیں  اور چو نکہ  دلہن  کے لینے  کے لیے  جو ضروری  آدمی  جا تے  ہیں  وہ مہما ن  ہو تے ہیں   ان کا کھا نا  بحیثیت  مہما ن  ہو نے  سے اس  کے ذمہ  ہے جس  کے مہمان  ہیں  یعنی  لڑکی  والو ں  کے مہما ن  ہیں  انہی  کے ذمہ  ان کا کھا نا  ہے اس کھا نے  کو شادی  یا نکا ح  کا کھا نا  نہیں  کہنا  چا ہیے  بلکہ  عا م  مہمان  نو ازی  ہو تی ہے یہ بھی  ایک مہما ن  نوا زی  ہے ہا ں  دلہن  کو گھر  میں لا کر  جو کھا نا کھلا یا جا تا ہے یہ  بے شک  شادی  یا نکاح  کا کھا نا  ہے جسے  ولیمہ  کہتے ہیں  یہ بے شک  اس مو قع  پر  سنت  ہے حسب  طا قت  کھلا نا  چاہیے ۔( فتا وی اہل حدیث (3/16)

بعض اہل علم نے  آج کل  کے عمو می  تصور  با را ت  کو آیت  کر یمہ ۔

﴿وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ خَرَجُوا مِن دِيَارِهِم بَطَرًا وَرِئَاءَ النَّاسِ﴾کے تحت  شا مل  کر نے  کی سعی  کی ہے ملا حظہ  ہو کتا ب ۔(نزل الابرار في فقد  النبي المختار كتاب النكاح)

واضح  ہو کہ  مو جو د ہ حا لا ت  میں عمو ماً لو گ  با راتوں  پر جو فضو ل   خر چی  اور اسرا ف  کر تے  ہیں وہ یقیناً اس زمرہ  میں شا مل  ہیں  تا ہم  سا دگی  سے اگر بعض  حضرات  لڑکی  کو لینے  کے لیے  چلے  جا ئیں  تو بظا ہر  اس میں  کو ئی  حرج  معلو م نہیں ہو تا ۔

(3)با را ت میں شر کت  کر نے وا لو ں  کا شرع  میں کو ئی عدد  متعین  نہیں  ۔حسب  ضرورت  افراد  دلہن  کو لینے  کے  لیے  جا سکتے  ہیں ۔

(4)شادی  بیاہ  کے مو قعہ  پر بینڈ  با جے  وغیرہ  بجا نا  ہندو ا نہ رسوم  ہیں  جس سے اجتنا ب  ضروری  ہے تا ہم  ان  افعا ل  کے ارتکا ب  سے  نہ کھا نا  حرا م  ہو تا ہے  اور نہ  کو ئی  کا فر  بنتا ہے  اور جہا ں  تک  ہا ر  کا تعلق  ہے سواس کا پہننا بھی کرا ہت  سے خا لی  نہیں ۔


1۔(408) احمد ١/٨٤) رقم (٦٤٣.٧١٥.٨٣٨.٨٥٣) لاحمد شاكر وقال: اسناده صحيح وهكذا قال الاونووط في تحقيقه علي مسند الامام احمد الحاكم ٢/١٨٥(٢٧٥٥) صححه ووافقه الذهبي دلائل النبوة للبيهقي (٣/١٦-) وقال محققه :’’ صحيح’’

2۔(409) صححه الباني صحيح ابي دائود كتاب النكاح باب الصداق (2107) النسائي باب القسط في الاصدقة (٣١٤٢) المشكاة (٣٢-٨) واسم ام حبيبة رملة بنت ابي سفيان (عون)

ھذا ما عندي واللہ اعلم بالصواب

فتاویٰ ثنائیہ مدنیہ

ج1ص609

محدث فتویٰ

ماخذ:مستند کتب فتاویٰ