سرچ انجن کی نوعیت:

تلاش کی نوعیت:

تلاش کی جگہ:

(224) مسجد میں ٹی وی لگا کر کسی مولانا کی تقریر سننا

  • 12946
  • تاریخ اشاعت : 2024-05-24
  • مشاہدات : 1409

سوال

(224) مسجد میں ٹی وی لگا کر کسی مولانا کی تقریر سننا

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ہما ر ے گا ؤں " خورد کے "  جا مع  مسجد  کے خطیب  امام  صاحب  نے مسجد  میں ٹی وی  لگا  کر وی سی  آر  پر ایک مو لا نا  کی تقریر  سننا چا ہی  کہ تحقیق  کروں  کہ اس نے کیا کیا  با تیں  کی ہیں  میں نے  مو لا نا  صا حب  کو مشورہ  دیا  کہ آپ ٹی وی  مسجد  میں  بنے  ہو ئے حجر ہ  میں  نہ لگا ئیں  اگر  لگا نا  ہی ہے  تو ٹی  وی  کا کلر  والا بٹن  آف  کر دینا  تا کہ  تصویر  نہ آئے مسجد میں  تو تصویر  آنا  بہت  ہی نا جائز  ہے  پھر  میں نے  انہیں  تیسرا  مشورہ  دیا  کہ  اگر آپ ان کی  تقر یر  تحقیق  کے لیے سننا ہی  ہے تو میں  کل آڈیو کیسٹ  لے آؤں  گا آپ  ٹیپ  ریکا رڈ پر لگا کر  تقر یر سن لینا  مگر  انہوں نے  مجھے  کہا کہ تم  پا گل  ہو میں  تحقیق کے لیے  تقریر مسجد  میں بنے  ہو ئے حجر ہ میں لگا  کردیکھوں  گا اس سے کو ئی فرق  نہیں پڑتا  بڑ ے بڑے  عالم  دین  ٹی وی  وی سی آر  پر تقا یر  سنتے ہیں  میں  نے کہا  کہ ہم  کسی عالم  کو نہیں  ما نتے  ہم تو  نبی اکر م  صلی اللہ علیہ وسلم  کی با ت  ما ننی ہے اگر  ہم ان  عا لموں  کی غلط  با توں  پر  عمل  کر نے  لگ  جا ئیں  تو ہم  بھی غلط  بن گئے  مگر  خطیب  صا حب  اپنی با ت  پر ڈٹے  رہے  اور دوسرے  دن  انہوں نے اپنے حجرہ  میں وی سی آر  لگا  کر تقر یر  سنی  میں نے  پھر  سمجھا یا  تو جوا ب  ملا  کہ تم پا گل  ہو  تمہا ری  سمجھ  میں نہیں  آتا ۔یا د رہے  کہ اس سے قبل  ما ہ  رمضا ن  کے 26 ویں  روزے   مولا نا  صا حب  سے میر ی  بحث  ٹی وی  پر ہو ئی  تھی  جس میں مو لا نا  صاحب  نے کہا تھا  کہ ٹی وی  والی تصویر  سے کو ئی  فرق  نہیں  پڑتا  نبی اکرم  صلی اللہ علیہ وسلم   نے جس  تصویر  سے منع فر ما یا تھا  وہ دوسری  تصویر  تھی  یہ چلتی  پھرتی  تصویر  ہے  یہ جا ئز ہے میں نے انہیں کہا تھا  کہ اگر ٹی وی  پر امام  خانہ کعبہ کی تصویر  ہو پھر ریما  کنجری  کی تصویر  ہو دونو ں  تصویریں  نا جا ئز  ہیں  کیو نکہ  اسلام  تصویر  سے منع فر ما تا ہے ۔ اس لیے  میں مو لا نا  صا حب  سے 19 اگست  سے نا را ض  ہو ں  اور ان  سے با ت  چیت  کر نا  ختم  کر دی  ہے اور ان کے پیچھے  19اگست  سے نماز  بھی نہیں پڑھ  رہا  میر ے  مندر جہ  بالا  سوال  کا جوا ب دیں  اور یہ  بھی  جواب دیں  کہ میں نے  ان سے  جو نا را ضگی  قا ئم کی ہے  یہ صحیح ہے  یا کہ غلط ؟


الجواب بعون الوهاب بشرط صحة السؤال

وعلیکم السلام ورحمة الله وبرکاته!

الحمد لله، والصلاة والسلام علىٰ رسول الله، أما بعد!

تصویروں  کی جملہ  اقسام  حرا م  ہیں خواہ  ان کا  سایہ ہو یا  نہ ہو وہ ہاتھ  سے بنا ئی گئی  ہو ں  یا کیمرہ  سے  نبی اکر م  صلی اللہ علیہ وسلم  نے حضرت  علی  رضی اللہ تعالیٰ عنہ   کو بھیجا  کہ وہ  جس  تصویر  کو دیکھیں  اسے مٹا  ڈا لیں ۔(1)(مسلم)

حضرت  عائشہ  رضی اللہ تعالیٰ عنہا  کا بیا ن  ہے :  میں نے الما ر ی  پر ایک  پردہ  ڈا ل  رکھا  تھا  جس میں  تصویریں  تھیں  آپ  نے انہیں  دیکھا  تو پھا ڑ  دیا  آپ کے چہرہ اقدس  کا رنگ  بدل  گیا  فر ما یا  اے عائشہ ! قیا مت  کے دن  سب سے  زیادہ  عذا ب ان  لو گو ں کو ہو گا  جو تخلیق  میں اللہ  کی مشا بہت  اختیا ر  کر نا چا ہتے  ہیں حضرت عائشہ   رضی اللہ تعالیٰ عنہا   بیان فر ما تی ہیں  کہ ہم  نے اس پر دے کو پھاڑ  کر اس سے ایک  یا دو تکیہ  بنا لیے  تھے ۔(2) (بخا ری و مسلم )

دوسری  روا یت  کے الفا ظ  یو ں ہیں :

كل مصور في النار "ہر  مصور  جہنم  رسید ہو گا  ہر اس تصویر  کے بدلے  جو اس نے بنا ئی ہے ۔" حا فظ ابن حجر  رحمۃ اللہ علیہ   حضرت عا ئشہ  رضی اللہ تعالیٰ عنہا  سے مرو ی  حدیث ۔

« ان اصحاب هذه الصور يعذبون يوم القيامة »

 (4) کی  تشریح  و تو ضیح  میں  رقمطر از  ہیں اس سے معلو م ہوا کہ سب  تصویر  یں حرا م  ہیں اس سے کو ئی  فرق  نہیں پڑتا  ان کا سایہ  ہو یا  نہ  ہو وہ  پینٹ  سے بنا ئی  گئی  ہو ں  یا ترا شی  گئی  ہو ں  یا کر ید  کر بنا ئی گئی ہوں  یا بن کر بنا ئی گئی  ہوں ۔ آج کل  علم  کی طرف منسو ب  بعض لو گ  جو فو ٹو  گرافی  کی تصویروں  کو جا ئز  قرار  دیتے ہیں  ان کے پا س کو ئی دلیل  نہیں رسول  اللہ  صلی اللہ علیہ وسلم  نے فر ما یا : جس گھر میں تصویر یں  ہیں اس میں فرشتے  داخل نہیں  ہو تے ۔(5)

فر ما ن  نبو ی  صلی اللہ علیہ وسلم  میں مطلق  تصویر  کا ذکر  ہے کسی  معین  قسم  کی تخصیص نہیں ۔ شیخ  مصطفی  حما می  نے ان  لو گو ں  کی تر دید میں خو ب لکھا  ہے جو یہ کہتے ہیں  کہ فو ٹو  گرا فی  کی تصا ویر  جا ئز ہیں دلیل یہ دیتے ہیں کہ ان  تصویروں  سے منع  کیا گیا تھا  جو ہا تھ  سے بنا ئی جا تی ہیں  شیخ فر ما تے ہیں  اس کی مثا ل  تو یہ ہے  جیسے  کو ئی  کسی  شیر  کو کھلا  چھو ڑ  دے  اور وہ جس  کو چا ہے  چیر  ے پھا ڑ ے  یا بجلی  کی ننگی  تا ر یں  بچھا  دے  جو گزر نے  والے  کے لیے  پیغا م  اجل  ثا بت  ہوں  یا کھا نے  میں زہر  ملا  دے  اور کھا نے  والے  جا ن سے  ہا تھ دھو   بیٹھیں  اور جب  اس پر قتل کا الزا م  لگا یا جا ئے  تو یہ کہے  کہ ان لو گو ں  کو میں  نے قتل نہیں کیا  بلکہ ان کو تو زہر  بجلی  اور شیر  نے قتل کیا  ہے  اور دلیل  یہ دے  کہ قتل  تو صرف  وہ  ہو  تا ہے  جو ہاتھ  کے ساتھ  ہو اور  میں  نے ان  مقتو لین  کی طرف  اپنا  ہا تھ  دراز  نہیں  کیا لہذا  ان کا  قتل  میر ی  طرف منسوب  نہیں کیا  جا سکتا  تو جو  با ت   اس کے جوا ب  میں کہی  جا ئے  گی  کہ قتل  کا معنی  رو ح  کو نکال  دینا  ہے خواہ  اسے  اسبا ب  قتل  میں کسی  سبب کو  برو ئے  کا ر لا کر  نکال  دیا جا ئے  وہ زہر  ہلا ہل  ہو ،بجلی  ہو یا درندہ  ہو جو  بھی ان  اسباب  میں سے  کسی  کو اختیا ر  کر ے گا  اسے قتل  کے جر م میں  مو ر و الزا م  ٹھہرا یا  جا ئے گا  خواہ  اس نے اپنے  ہا تھ  سے قتل  نہ بھی  کیا ہو  اس طرح  تصویر  ہے کہ اس سے  مراد  تصویر  بنا نا  ہے اور ساری  فتنہ  سا ما نی  تصویر  بنانے  مین ہے ۔ مز ید فر ما تے  ہیں  کہ آپ  یہ بھی  کہہ  سکتے ہیں   کہ کیمرہ  کے ساتھ  تصویر  بنا نے  والے  کو ہا تھ  کے ساتھ  تصویر  بنا نے  والے  کی نسبت   کئی   گنا ہ  زیا دہ عذاب  ہو گا  کیو نکہ  کیمرہ  ایک لمحہ  میں جس  قدر  تصویریں  بنا سکتا  ہے  ہا تھ  سے بنا نے   کے لیے  تو کئی  سال  لگ  جا ئیں  گے  اور کو ئی  جس  قدر  زیا دہ تصویریں  بنائے  گا اسی  قدر  اسے  عذاب  بھی زیا دہ ہو گا (بحوالہ کتا ب " دعوت الی  اللہ ")

 اس بنا  پر آپ  کا مو قف  مبنی  بر حق  ہے اس پر ڈٹے  رہنا  چا ہیے  با قی  مو لا نا  صا حب  سے  نا را ضی  کا اظہا ر   با ئیکا ٹ  کی صورت  میں نہیں  ہو نا  چا ہیے  اس طرح  دعوتی  مشن  کو نقصان  کا اند یشہ  ہے  قرآن  مجید  میں ہے :

﴿فَذَكِّر‌ إِنَّما أَنتَ مُذَكِّرٌ‌ ﴿٢١ لَستَ عَلَيهِم بِمُصَيطِرٍ‌ ﴿٢٢﴾... سورة الغاشية

"تو تم  نصیحت  کرتے  رہو  کہ تم  نصیحت  کر نے والے  ہی ہو  تم  ان پر داروغہ  نہیں ہو ۔

ممکن ہے  دور ابتلا ء کے بعد  کسی وقت  اللہ  رب العزت  آپ  کی محنت  شاقہ  کو ثمر  آور  بنا  دے :

﴿وَلا تَا۟يـَٔسوا مِن رَ‌وحِ اللَّـهِ ۖ إِنَّهُ لا يَا۟يـَٔسُ مِن رَ‌وحِ اللَّـهِ إِلَّا القَومُ الكـٰفِر‌ونَ ﴿٨٧﴾... سورة يوسف

'اور  اللہ کی رحمت  سے نا امید  نہ  ہو کہ  اللہ  کی رحمت  سے  بے ایما ن  ہی لو گ  نا  امید  ہوا  کر تے  ہیں ۔"


1۔ انظر الرقم المسلسل (280)

2۔ صحيح البخاري كتاب اللباس باب ما وطئ من التصاوير (٥٩٥٤) صحيح مسلم كتاب اللباس باب تحريم تصوير صورة الحيوان ...(٥٥٢٨)

3۔  انظر الرقم المسلسل (٢٨٤)

4۔ انظر الرقم المسلسل (٢٨٨)

5۔ ايضاً

ھذا ما عندي واللہ اعلم بالصواب

فتاویٰ ثنائیہ مدنیہ

ج1ص539

محدث فتویٰ

تبصرے