سرچ انجن کی نوعیت:

تلاش کی نوعیت:

تلاش کی جگہ:

(207) اہل کتاب کا شرک

  • 12928
  • تاریخ اشاعت : 2024-05-25
  • مشاہدات : 1615

سوال

(207) اہل کتاب کا شرک

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اہل کتا ب  کے عقیدہ  و عمل  سے واضح ہے کہ وہ  اللہ تعا لیٰ  کی ذات  و صفا ت  میں  شر ک   کرتے  ہیں  تو   کیا پھر  وہ سورہ  بقرہ  کی آیت نمبر 221 کے ذیل  میں نہیں  آتے ؟جبکہ  قرآن  میں متعدد مقا ما ت  پر یہو د  و نصا ری  کو ان شر ک  کی وجہ  سے ملا مت  کی گئی  ہے اور ان  کا  ٹھکا نہ جہنم  بتا یا گیا  ہے ۔(مثلاً سورۃ  البینہ سورۃ مر یم  وغیرھا )

اسی طرح  کئی  مقا ما ت  پر یہو د  و نصا ری  سے دو ستی  لگا نے  سے منع  کیا گیا  ہے بلکہ  اپنے  بہن  بھا ئی  ما ں  با پ  اور رشتہ داروں  سے بھی  قطع تعلق  کر نے  کا حکم  ہے  جب  وہ ایما ن  کے مقا بلے  میں  کفر  کو پسند  کر یں ۔(سورۃ  التو بہ :23۔24)

از دواجی  تعلق  ایک معا شر ے  کی تشکیل  میں بنیا دی  حیثیت  کا حا مل  ہے اب اگر ہم (سورۃ ما ئدہ : 5) کی  رو سے  یہو د  و نصا ری  سے ازدواجی  تعلق  قائم  کر تے ہیں  تو قرآن میں متعدد آیا ت  جو  یہو د نصاری  کے متعلق  نا ز ل  ہو ئی  ہیں  انہیں  سمجھنے  میں پر یشا نی  اور الجھن  ہو تی ہے ،


الجواب بعون الوهاب بشرط صحة السؤال

وعلیکم السلام ورحمة الله وبرکاته!

الحمد لله، والصلاة والسلام علىٰ رسول الله، أما بعد!

کتا بیا ت  (اہل کتا ب  عورتیں ) "سورۃ  بقرہ  " کی آیت سے سابقہ  دلیل  کی بنا ء  پر جو کہ  سوال  میں  مذکو رہ  ہے مستثنیٰ ہیں جب اللہ  تعالیٰ  نے کتا بیہ  کو غلط  عقیدہ   نظر یہ نبو ت (عیسیٰ  علیہ السلام  ) کو اللہ کا بیٹا ما ننے  ) کے  با و جو د مستثنیٰ  قرار  دیا ہے تو ہم  بھی  اسے  عا م  مشر کا ت  سے مستثنیٰ  کر یں  گے  اس لیے  کہ  تشر یح  کا اختیا ر  صرف  اللہ کو ہے بندوں کو نہیں ۔بندے  کا کا م  اطا عت  و فر ما نبرداری  کر نا ہے ۔بلا شبہ  اللہ تعا لیٰ  نے متعدد  قرآنی آیا ت  میں یہو د  و نصا ری  کو شر ک  کی وجہ  سے ملا مت کی ہے  لیکن  اس نے  اپنی  حکمت  کا ملہ  کی بنا  پر  ان کی عورتوں  سے ازدوا جی  تعلق  ہما رے  لیے جائز  رکھا  ہے  جسے  حرا م  کر نے  کے ہم قطعاً  مجا ز نہیں مفسر  قر طبی  رحمۃ اللہ علیہ  فر ما تے ہیں ۔

 (وقال بعض العلماء :واما الايتان فلا تعارض بينها فان ظاهر الفظ الشرك لا يتناول اهل الكتاب لقوله  تعاليٰ: ﴿مَّا يَوَدُّ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ وَلَا الْمُشْرِكِينَ أَن يُنَزَّلَ عَلَيْكُم مِّنْ خَيْرٍ مِّن رَّبِّكُمْ ﴾وقال﴿ لَمْ يَكُنِ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ وَالْمُشْرِكِينَ﴾ ففرق بينهم في الفظ وظاهر العطف يقتضي مغايرة بين المعطوف والمعطوف عليه وايضا فاسم الشرك عموم وليس بنص )(احکا م القرآن 3/69)

یعنی " بعض  علما ء  نے کہا  دونو ں  آیتو ں  میں کو ئی  تعا رض  نہیں  ظا ہر  لفظ  شر ک  اہل  کتا ب  کو متنا ول  نہیں  کیو نکہ مشا را لیہ  قرآنی آیا ت  میں  اہل  کتا ب  اور مشر کین  کا حر ف  عطف  سے جدا گا نہ ذکر  ہے جو  تغا یر  کا متقاضی  ہے اور اسی  طرح  اسم  شر ک  عام  ہے موضو  ع میں  نص  نہیں ۔ واضح  ہو کہ  دیگر قرآنی آیا ت  کا تعلق  ازدوا جی  زند گی  سے نہیں  بلکہ اہل کتا ب  کے غلط   عقا ئد و نظر یا ت  سے  ہے جس  کی تر دید بہر صورت ضروری  ہے

ھذا ما عندي واللہ اعلم بالصواب

فتاویٰ ثنائیہ مدنیہ

ج1ص509

محدث فتویٰ

تبصرے