سرچ انجن کی نوعیت:

تلاش کی نوعیت:

تلاش کی جگہ:

(434) دیور سے پردہ کرنا چاہیے

  • 11709
  • تاریخ اشاعت : 2024-03-28
  • مشاہدات : 989

سوال

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

کو ہا ٹ سے  سید  نا  درشا ہ  گیلا نی پو چھتے ہیں   کہ عورت کو اپنے دیو ر سے پر دہ کر نا چا ہیے  تو  سورۃ  النو ر  میں ﴿اِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا﴾کی تفسیر  ابن  عبا س  رضی اللہ  تعالیٰ عنہ  کے حو الہ  سے با یں  الفا ظ  کی گئی ہے  کہ اس سے مرا د عورت کا چہرہ اور دو نو ں ہا تھ  ہیں  اس کی وضا حت  فر ما ئیں ؟


الجواب بعون الوهاب بشرط صحة السؤال

وعلیکم السلام ورحمة اللہ وبرکاته!

الحمد لله، والصلاة والسلام علىٰ رسول الله، أما بعد!

پر دے  کی حکمت یہ ہے  کہ معا شرے  کو برا ئیو ں  سے پا ک  رکھا  جا ئے  لیکن پر دے  کی یہ علت  نہیں  ہے اس کی علت  غیر  محر م  ہو تا ہے اللہ تعا لیٰ  نے قرآن  مجید  میں بتا  دیا  ہے کہ  کو ن  محر م ہے  جس سے پردہ نہیں  اور کو ن  غیر محر م ہے جس  سے پردہ  ضروری ہے دیو را ن رشتہ داروں میں سے ہے  جن  سے پر دہ  فر ض ہے  اور اسے اللہ تعا لیٰ  نے محا رم  میں شما ر  نہیں کیا  ہے حدیث  میں یہ مسئلہ  بہت وضا حت  سے بیا ن ہو ا  ہے رسول اللہ  صلی اللہ علیہ وسلم   نے فر ما یا  کہ خبردار  ! عورتو ں کے پا س  تنہا ئی  میں  مت جا ؤانصا ر  میں سے  ایک شخص  نے عرض کیا یا رسو ل اللہ  صلی اللہ علیہ وسلم  !دیو راور  جیٹھ کے متعلق  کیا ارشا د  ہے آپ  صلی اللہ علیہ وسلم   نے فر ما یا :" دیور  تو موت  ہے ۔(صحیح  بخا ری :کتا ب  النکا ح  حدیث  نمبر 5232)

ہم اس با ت کے پا بند نہیں ہیں  کہ شرعی  احکا م  کی حکو متو ں  کو تلا ش  کریں  کہ  کہا ں  حکمت  پا ئی جا تی ہے  کہا ں نہیں پا ئی جا تی  البتہ  یہ پا بندی  ضرور ہے کہ جہا ں  شر عی حکم کی علت  پا ئی  جا ئے  اس پر عمل کیا جا ئے  خواہ  حکمت  نظر آئے یا نہ آئے  لہذا  جو غیر  محر م ہے اس سے  پردہ فر ض ہے  اس با ت  کی وضا حت بھی ضروری  ہے کہ پردے  کا مدار دل  کے جذبا ت  پر نہیں  ہے  کہ اگر  کسی  کے متعلق  پا کیزہ جذبا ت  ہیں تو اس سے پردہ  نہیں ہے دیکھئے  ازواج  مطہرا ت  جو امت  کی ما ئیں  صحا بہ کرا م   رضوان اللہ عنہم اجمعین  کے دلو ں میں ان کے متعلق جو پا کیزہ  جذبا ت  تھے  وہ آج  کسی میں بھی نہیں ہو سکتے  اس کے با و جو د ازوا ج مطہرا ت  رضی اللہ  تعالیٰ عنہا  نے ان سے پردہ  کیا چنانچہ  ارشا د با ر ی تعا لیٰ ہے  اور جب  تم ان (مہا ت  المؤمنین   رضی اللہ  تعالیٰ عنہا ) سے کو ئی  سا ما ن  ما نگو تو پردے کی اوٹ سے ما نگو  ایسا  کر نے سے تمہا ر ے  اور ان  کے  دل زیا دہ  پا کیزہ  رہیں  گے ۔ (33/الاحزا ب :53)

ان تصریحا ت  کا  تقا ضا ہے کہ عورت  کو اپنے دیو ر  سے پردہ  کر نا چا ہیے  سوال  کے دوسرے  جزو  کے متعلق  ہما ر ی  گزا ر شا ت  یہ  ہیں  کہ قرآن  کا سیا ق  با یں  طو ر  ہے  اور  اپنا  بنا ؤ سنگھا ر  نہ  دکھا ئیں  بجز اس کے خو د  ظا ہر ہو جا ئے ۔ (24/النو ر :31)

اس آیت کا  مفہو م  با لکل  صا ف  ہے کہ پر دے  کے متعلق  ایک  حکم  امتناعی  سے  جس  چیز  کو  مستثنیٰ کیا گیا  ہے  وہ وا ضح  ہے یعنی  عورتو ں  کو خو د  اپنی آرا ئش  وز یبا ئش  کی نما ئش  نہیں کر نا  چا ہیے  البتہ  جو خو د  بخو د  ظا ہر  ہو جا ئے  جیسے  چا در  کا ہو ا  سے  اڑ  جا نا اور کسی  زینت  کا ظا ہر  ہو جا نا  یا خو د  ظا ہر  ہو جیسے  وہ چا در  جو زینت  کو چھپا نے  کے لیے  اوپر  اوڑھی  جا تی   ہے اس کا چھپا نا  تو ممکن  نہیں  ہے  بہر حا ل  وہ  چا در  عورت  کے جسم  پر ہے  لیکن  اس  کے ظا ہر  ہو جا نے  یا ظا ہر  ہو نے  میں عورت  کے  ارادہ  اور اختیا ر  کو  دخل  نہیں  لہذا  اس پر  اللہ  کی طرف  سے کو ئی  موا خذ  ہ نہیں  ہے  حضرت عبد اللہ  بن  مسعو د   رضی اللہ  تعالیٰ عنہ  نے اس آیت  کا یہی  مطلب  بیا ن  کیا ہے (تفسیر  ابن کثیر ) شا رع  کا  مقسد  یہ ہے  کہ عورتو ں   کی نیت  اظہا ر  زینت  کی نہیں  ہو نی  چا ہیے  ان  میں جذ بہ  ہر  گز  نہیں  ہو نا  چا ہیے  کہ اپنی  آرائش  غیرو ں  کو دکھا تی  پھر یں  انہیں  اپنی  طر ف  سے اخفا ئے  زینت  کی کو شش  کر نی  چا ہیے  اگر  کو ئی  زینت  یا اس  کا حصہ  اضطر ارا  کھل  جا ئے  تو اس پر با ز  پر س نہیں  ہو گی عورتیں  جن  کپڑو ں  میں اپنی  زینت  کی کو  چھپائیں گی  وہ  تو بہر حا ل  ظا ہر  ہی  ہو ں  گے  ان کا قدر  قا مت  ڈیل  ڈول  اور جسما نی  تنا سب  تو ان  میں محسو س  ہو گا  ان تمام  تحفظا ت  کے با و جو د  اگر  کو ئی  کمینہ  نظر  بد  سے با ز  نہیں  آتا  تو  وہ  اپنی  بد  نیتی  کی سزا خو د  بھگتے  گا اگر چہ  حضرت ابن عبا س  رضی اللہ  تعالیٰ عنہ   سے یہی  مر وی  ہے کہ  اس سے  عورت  کا چہرہ ہا تھ  اور انگو ٹھی  چھلے  اور کنگن  وغیرہ  سے آراستہ  کر کے  لو گو ں  کے  سا منے  آئے  اور انہیں دعوت کا نظا ر ہ  دے آخر ظا ہر ہو نے  اور ظا ہر  کرنے میں کھلا فرق  ہے  قرآن کر یم  واضح  طو ر  ظا ہر  کر نے  سے  منع  کر کے  صرف  ظا ہر  ہو نے  کے معا ملہ  میں  رخصت  دے  رہا ں ہے  اس رخصت  کو ظا ہر  کر نے  کی حد  تک  وسعت  دینا  شا رع  کے منشا  کے  با لکل  خلا ف  ہے حا فظ  ابن  تیمیہ  رحمۃ اللہ علیہ   کی تحقیق  یہ ہے کہ حضرت  ابن عبا س  رضی اللہ  تعالیٰ عنہ   نے آیت  پر دہ (33/الاحزا ب : 53)

کے نا ز ل  ہو نے  سے پہلے  کی حا لت  بیا ن  کی ہے  جیسا  کہ حضرت  ابن عباس  رضی اللہ  تعالیٰ عنہ   سے سورۃ احزا ب آیت  نمبر 59کی تفسیر  با یں  الفا ظ  مر وی  ہے  کہ اس آیت  میں اللہ تعا لیٰ  اہل  ایما ن  کی خوا تین  کو حکم  دے  رہا  ہے کہ  جب  وہ کسی  کا م  کے لیے  اپنے  گھرو ں  سے نکلیں  تو اپنے  چہرو ں   کو اپنے  سر  کی چا در  سے  ڈا ھا نپ  لیں  راستہ  دیکھنے  کے لیے  صر ف  ایک آنکھ  کھلی  رکھیں ۔(تفسیر  ابن کثیر  سورۃ  احزا ب  :آیت :59)

اس کے با وجو د  اگر  کسی  کو حضرت ابن عبا س  رضی اللہ  تعالیٰ عنہ   کی تفسیر  سے  اپنی  مطلب  بر آری  کشید کر نے  پر اصرار  ہو تو  بھی  اس سے  کچھ  زیا دہ  فا ئدہ  اٹھا نے  کی گنجا ئش  نہیں  ہے  کیو ں  کہ ان  کے مقابلہ  میں حضرت  عبد اللہ بن  مسعود   رضی اللہ  تعالیٰ عنہ   کی تفسیر  مو جو د  ہے ایسی  صورت  حا ل  میں ضروری  ہے  کہ دو نو ں  اصحا ب  کی تفسیر  سے  ایک  کو دلائل  اور خا رجی  قرائن  سے  ترجیح  دی  جائے  پھر  جو تفسیر  راجح  قرار  دیں  اس  پر عمل  کیا جا ئے ۔بہر حا ل  یہ با ت  دلا ئل  سے ثا بت  ہے کہ عہد  نبو ی   صلی اللہ علیہ وسلم   میں حکم  حجا ب  آجا نے  کے  بعد  اہل  ایمان  خو اتین  کھلے  منہ  نہیں   پھر تی  تھیں  اور حجا ب  کے حکم  میں منہ  کا پردہ  شا مل  تھا  اور حرا م  کے علا وہ  دوسری  تمام  حا لتو ں  میں  نقا ب  کو عورتوں  کے لبا س  کا ایک  جزو  بنا دیا  گیا آخر  میں ہم  ہر اس مؤمن  عورت  کو پیغا م  دینا چا ہتے  ہیں کہ وہ اللہ  اور اس کے رسول اللہ  صلی اللہ علیہ وسلم   کے احکا م  کی سچے   دل سے پا بند  رہے  اور مو جو د  ننگی  تہذیب  کے کسی  فتنہ  میں  مبتلا  نہ ہو  اور یہ  با ت  ذہن  میں رہے  کہ اپنے  چہرے اور ہا تھو ں  کی نما ئش  کر نا  یا لو گو ں  کو دعوت  نظا رہ  دینا  شا رع  کا منشا ہر گز  نہیں ہے

ھذا ما عندی واللہ اعلم بالصواب

 

فتاوی اصحاب الحدیث

جلد:1 صفحہ:445

ماخذ:مستند کتب فتاویٰ