سرچ انجن کی نوعیت:

تلاش کی نوعیت:

تلاش کی جگہ:

(417) تمباکو نوشی کی شرعی حیثیت

  • 11683
  • تاریخ اشاعت : 2024-05-04
  • مشاہدات : 2098

سوال

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

فیصل آبا د سے عبد المنان لکھتے ہیں  کہ تمبا کو  نو شی کی  شر عی حیثیت کیا ہے ؟  کیا یہ حرا م ہے یا مکرو ؟ قرآن  و حد یث  کی  رو شنی  میں جو ا ب  دیں ۔ ؟


الجواب بعون الوهاب بشرط صحة السؤال

وعلیکم السلام ورحمة اللہ وبرکاته!

الحمد لله، والصلاة والسلام علىٰ رسول الله، أما بعد!

واضح رہے کہ تمباکو نوشی کےمتعلق قرآن حدیث میں صراحت  کے ساتھ کوئی نص  وا رد  نہیں  ہے کیو نکہ  یہ عہد  نبو ت  سے  بہت  بعد  کی در یا فت  ہے البتہ  شر یعت  اسلا میہ  میں حلا ل  و حرا م  کے متعلق  جو عا م  اصو ل  بیا ن  ہو ئے  ہیں ان  کے پیش  نظر  تمبا کو  کا  استعما ل  حرمت  کی زد  میں آتا  ہے چنا نچہ  ہم  دیکھتے ہیں  کہ اسلا م  نے ہر اس  چیز  کو حرا م قرار دیا  ہے  جو انسا ن  کی صحت  کے لیے  نقصا ن  دہ  ہو یا  پڑو سی  کے لیے اذیت رسا ں یا اپنے ما ل  کے ضیا ع  لکا با عث  ہو تبا کو  نو شی  میں  یہ تمام  چیز یں  پا ئی  جا تی  ہیں  اس بنا  پر اس کا  استعما ل  حرا م  اور نا جا ئز ہے  خو اہ  سگرا یٹ  سگا ر یا پا ئپ  کی شکل میں  ہو یا  حقہ  پا ن  بیڑی  اور پا ن  کی شکل  میں ہو  ارشا د  باری تعا لیٰ  ہے :"  اور تم  خو د  کو ہلا ک  نہ کرو ۔ (4/النسا ء :29)

نیز فر ما یا :" کہ تم  اپنے  آپ کو ہلا کت  میں مت ڈالو ۔ " (2/البقرہ : 195)

ان ارشا دا ت  کے پیش نظر  ہم  دیکھتے ہیں  کہ انسا ن  تمبا کو نو شی کے ذریعے اپنی صحت  کو بر با د  کر کے  اپنے  ہا تھو ں  خو د  کو ہلا ک  کر نے  کا  ارتکا ب  کر تا  ہے کیو نکہ  تمبا کو  چند  ایک  ایسے  زہر  یلے  اجزا  ء  پر مشتمل  ہے جو  بے شما ر  مہلک  بیما ریو ں  کا پیش  خیمہ  ہو تے  ہیں ان  میں سے  بے خوابی  دما غی  کمز و ری بد حو اسی ملیخو لیا  مر گی  ہا ئی بلڈ  پر یشر  اور پھیپھڑوں کا سر طا ن  سر فہر ست ہیں  تمبا کو  میں  جو زہر  یلے  ما دے  پا ئے جا تے  ہیں ان  کی تفصیل  حسب  ذیل ہے :

نکو ٹین  : (1)  یہ ایک  انتہا ئی  خطرنا ک  قسم  کا ز ہر  ہے جو دل دما غ  اور گر دو ں  کو بر ی  طر ح  متا ثر  کر تا ہے : 60ملی گرا م  نکو ٹین  ایک جو ان  آد می  کے عمل  تنفس  کو مفلو ج  کر نے  کے لیے کا فی  ہے ۔

(2)پا ئر ڈین : یہ ایک  ایسا زہر یلا  ما دہ ہے  جو پھیپھڑو ں  کے سر طا ن  کا با عث  ہے ۔

(3)نیو پا ئر  ین :  یہ کو لتا  رکی  مانند  انتہا ئی  خطرا نا ک  زہر  ہے  جو ذیابیطس  کا سبب  بن سکتا  ہے ۔

(4) نیو کلو لین :  یہ ایک   مہلک  زہر  ہے اس کی معمو لی  سی مقدا ر  کتے  کو ہلا ک  کر دیتی ہے  میو نسپل  کا ر  پو ز یشن  کے اہل  کا ر  اس ما د ے کو  گو شت میں ملا کر آوا ر ہ کتو ں  کو ہلا ک  کر نے  کے لیے  استعمال  کر تے ہیں  ۔

(5) میتھا ئل الکو حل : ذیا بیطس کے مر یضو ں  کے لیے  مکمل  اور عا م  لو گو ں  کے لیے   عا ر ضی  طو ر  پر  بینا ئی  کو زا ئل  کر کے  اندھا  پن  پیدا  کر تا  ہے ۔

(6)کا ر  با لک  ایسڈ : یہ زہر  یلا  ما د ہ  گلے  اور  تنفس  کی نا لیو ں  میں سوزش  پیدا  کر تا  ہے  جو منہ  حلق  اور سینے  کے سر طا ن  کا با عث  ہے  ان اجز ا ء کے علا وہ کئی دوسر ےاجز اء  بھی تمبا کو  میں پا ئے  جا تے  ہیں  جو انسا نی  جسم  کے لیے  نقصا ن  دہ  اور خطر نا ک  بتا ئے  جا تے ہیں ۔( ماخوذاز رو ز نا مہ "امر وز "مجریہ 19نو مبر1986) اس کی وضا حت  کے بعد  رسو ل اللہ  صلی اللہ علیہ وسلم   کا ارشا د گرا می  بھی  پیش نظر  رہنا  چا ہیے  ۔ جو انسا ن  زہر  کے ذر یعے  خو د  کشی  کر تا  ہے قیا مت  کے دن  اسے ہمیشہ  زہر  نو شی  کر نے  کی سز ا  دی  جا ئے  گی  ۔ " (صحیح بخا ر ی  صحیح مسلم )

ارشا د با ر ی تعا لیٰ  ہے :"  کہ وہ پا کیزہ چیز یں  ان  کے لیے  حلا ل  کرتا  ہے جو  خبیث  اشیا ء  کو ان  پر حرا م  قرار  دیتا  ہے ۔ (الاعرا ف )

تمبا کو  کے متعلق  کو ئی  بھی عقلمند  اور صا حب  بصیرت  آد می  "طیب " ہونے  کا  فیصلہ  نہیں  دیتا  بلکہ  اس کے  عا دی  حضرا ت  بھی  مقد س  مقا ما ت  یعنی  مسا جد  وغیرہ  میں سب اس کے  استعما ل  سے اجتنا ب  کر تے ہیں بلکہ اسے مسجد  سے با ہر  رکھتے  ہیں  اس لحا ظ  سے  بھی  اسے  حرا م  قرار  دیا  جا نا  ہی  منا سب  ہے  بعض  لو گ  اسے  "مکرو ہ  کہہ  کر اس کی سنگینی  کو کم  کر نے  کی کو شش کر تے  ہیں  بفرض  تسلیم  اگر  مکرو ہ  بھی  ہو تب  بھی حلا ل  کی نسبت  حرا م  کے  زیا دہ  قریب  ہے  چنا نچہ  فر ما ن نبو ی  ہے "حلا ل  اشیا ء  وا ضح  ہیں  اور حرا م  چیز یں  بھی  نما یا ں  ہیں  ان کے در میا ن  بعض  مشتبہ  اشیا ء  ہیں  جن  کی حقیقت  لو گو ں  کی اکثریت  سے او جھل  ہے  جو انسا ن  ایسی  مشتبہ  چیزو ں  سے  اجتنا ب  کر تا  ہے اس نے اپنے  دین  اور عز ت  و آبرو   کو محفو ظ  کر لیا  اور جو ان   مشتبہ  چیزو ں  میں دلچسبی  لیتا  ہے  وہ حرا م  میں  جا پڑتا  ہے  با لکل  اس  چروا  ہے  کی طر ح  جو بکر یا ں  شا ہی  چرا گا ہ  کے قر  یب  چرا تا  ہے بعید  نہیں  کہ اس  کی بکر یا ں  اس  سر  کا ر ی  چرا گا ہ  میں  چرنے  لگیں " (جوا ن کے لیے  ممنو ع ہے ) (صحیح بخا ری  : کتا ب  البیو ع )

(1)رسول اللہ  صلی اللہ علیہ وسلم   کا ارشا د گرا می ہے :" جو شخص اللہ  پر ایما ن  اور آخرت  پر  یقین  رکھتا  ہے  اسے  چا ہیے  کہ اپنے   پڑو سی  کو تکلیف نہ  دے(صحیح بخا ری :کتا ب  الادب )

چنانچہ تمبا کو  نو شی  کر نے  والا  اپنی  اس حرکت  سے   اپنے  بیو ی بچو ں  اور ساتھ  بیٹھنے وا لو ں  کو تکلیف  دیتا  ہے  خا ص  طو ر  پر  نما زی  تو  اس گند ی  اور اذیت  نا ک  بو سے  بہت  تنگ  ہو تے ہیں  اور فر شتے  بھی  تنگ  ہو کر  سوں کو دو ر بھا گ  جا تے  ہیں  رسو ل اللہ  صلی اللہ علیہ وسلم  نے کچے  پیا ز  اور لہسن  کے متعلق فر ما یا  ہے :" جو انہیں  استعما ل  کر تا  ہے اسے  چا ہیے  کہ وہ  ہم  سے دو ر رہے  اور  ہما ر ی  عبا دت  گا ہو ں  سے بھی  الگ  رہے  بلکہ  اپنے  گھر  میں  بیٹھا  رہے ۔"  اس حدیث  سے اندا ز  لگا یا  جا سکتا  ہے کہ بد بو دا ر  چیز استعمال  کر نے  وا لے  کے متعلق  رسو ل اللہ  صلی اللہ علیہ وسلم   کو  کس  قد ر  نفر ت  ہے  تمبا کو   تو کچے  پیا ز  اور لہسن  سے بڑھ  کر خطر نا ک  اور ضررر سا ں  ہے (2)اللہ تعا لیٰ  فر ما تے  ہیں کہ " فضو ل  خر چی  میں  اپنا  ما ل  نہ  اڑا ؤکیونکہ فضو ل خر چی  کر نے  والے  شیطا ن  کے بھا ئی  ہیں (17/الاسرآء:27)

رسول اللہ  صلی اللہ علیہ وسلم  نے بھی  اپنی دو لت  ضا ئع  کر نے  سے  منع  فر ما یا  ہے  ان تصر یحا ت  کا تقا ضا  ہے کہ ا نسا ن  اپنے  خو ن  اور پسینہ  سے کما ئی  ہو ئی  دو لت  کو ضا ئع  نہ  کر ے  ہم  دیکھتے  ہیں کہ کو ئی  بھی  انسا ن  اپنی دو لت  کو آگ سے جلا نا   پسند  نہیں کر تا  لیکن سگر یٹ  نو شی  کر نے  وا لا  گو یا  اپنی  دو لت  کو آگ  کے ذر یعے  تبا ہ  بر با د  کر تا  ہے  یہی  وہ اسرا ف  ہے جس  سے اللہ تعا لیٰ  اور اس کے رسو ل  صلی اللہ علیہ وسلم   نے منع  فر ما یا  ہے اور ایسا  کرنے والے کو شیطا ن  کا بھا ئی قرار دیا ہے  ان خرا بیو ں کے علا وہ  یہ بھی  ہما را  مشا ہدہ  ہے کہ اکثر  بچے  سگریٹ  نو شی  کی وجہ  سے چو ر ی  اور جھوٹ  کی عا دت  میں مبتلا  ہو جا تے ہیں  کیو ں کہ وہ  اپنے  وا لدین  سے چھپ  چھپا  کر سگر یٹ  نو شی کر تے  ہیں  اور جب  جیب خرچ  ختم ہو جا تا ہے  تو سگریٹ  نو شی  کے لیے  دوسرے لو گو ں  کی جیبو ں  سے رقم  چرا ئی  جا تی ہے  اس چو ری  اور دروغ  گو ئی  کی نجو ست  سے بعض  بچے  بڑے  ہو کر  ڈا کہ  اور را ہزنی  کی وا ردات  میں ملوث  ہو جا تے ہیں  نیز تمبا کو نو شی  دور حا ضر  میں ہیروئن  اور دیگر  منشیا ت  کے فر و غ  کے لیے  حشت اور کی حیثیت رکھتی ہےتمبا کو نو شی کے مذکو رہ با لا  مفا سد  کے پیش نظر  اکثر  علما نے  اس کی  حر مت  کا فتو یٰ دیا  ہے بعض  اہل علم  نے اس مو ضو ع  پر مستقل کتا بیں  بھی تا لیف  کی ہیں  ان علما  میں مفتی  شیخ  عبد العزیز  بن  با ز  شیخ  محمد  ابرا ہیم  شیخ  عبد الرحمن  بن  نا صر  اسعد ی  شیخ  عبد  الرزق  عفیفی  اور شیخ  ابو  الجزائری سر فہر ست  ہیں ۔ مختصر  یہ ہے  کہ تمبا کو  نو شی  سے جو  جسما نی  ما لی  اخلاقی  اور معا شرتی  برا ئیاں  جنم  لیتی  ہیں ان کے پیش نظر  اس کا استعمال  ہر طرح  سے جا ئز  اور  حرا م  ہے عقل  مند  اور صاحب  بصیرت  انسا ن  کو اس سے  اجتنا ب  کر نا  چا ہیے ۔(واللہ اعلم )

ھذا ما عندی واللہ اعلم بالصواب

 

فتاوی اصحاب الحدیث

جلد:1 صفحہ:427

ماخذ:مستند کتب فتاویٰ