سرچ انجن کی نوعیت:

تلاش کی نوعیت:

تلاش کی جگہ:

(276) بیوی کا چھوڑا ہوا ترکہ

  • 11493
  • تاریخ اشاعت : 2024-05-25
  • مشاہدات : 832

سوال

(276) بیوی کا چھوڑا ہوا ترکہ

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

لالہ مو سی ٰ سے بواسطہ  ذیشا ن  خریداری  نمبر5695قا ضی  محمد خاں  لکھتے  ہیں کہ میر ی  بیو ی فو ت  ہو گئی  ہے اس کے نہ والدین زندہ ہیں  اور نہ کو ئی اولا د ہے  صر ف  اس کا خا و ند  اور تین حقیقی  بہنیں  زندہ ہیں  اس کی جا ئیداد  کیسے تقسیم ہو گی ؟


الجواب بعون الوهاب بشرط صحة السؤال

وعلیکم السلام ورحمة اللہ وبرکاته!

الحمد لله، والصلاة والسلام علىٰ رسول الله، أما بعد!

صور ت  مسئلہ  کلا لہ کی ایک صورت  ہے چو نکہ  اولا د نہیں ہے  اس لیے خا وند  کو اس کی منقو لہ  اور غیر منقو لہ  جا ئیدا دا سے نصف  ملےگا  ارشا د با ر ی تعا لیٰ ہے :" اور تمہیں  اس ما ل کا نصف  ملے گا  جو تمہا ری  بیو یاں چھو ڑ  مریں  بشر طیکہ  ان کے  ہا ں  کو ئی اولا د  نہ ہو۔(4النسا ء :12)

اور تین حقیقی  بہنو ں  کو کل  جا ئیداد  سے دو تہا ئی  یعنی  3/2 ملے گا ارشا د بار ی تعا لیٰ  ہے :" اگر میت  کی دو  بہنیں  (یا دو سے زیا دہ ) ہو ں  تو انہیں  میت  کے تر کہ  سے دو تہا ئی  ملے گا  تقسیم  میں سہو لت  کے لیے  بنیادی  طو ر  پر  کل  جا ئیدا د  کے چھ  حصے  کر لیے  جا ئیں  نصف  یعنی  تین  حصے  خا و ند  کو اور  دو تہا ئی  یعنی  چا ر  حصے  تین  بہنوں کو د ئیے  جا ئیں  اس صورت  مسئلہ  میں  دو با تو ں  کو پیش نظر رکھا جا ئے ۔

(1)جس صورت مسئلہ میں  کل  حصو ں سے ورثاء  کو ملنے والے  سہا م  زیادہ  ہو جا ئیں  وہا ں عو ل  ہو تا ہے جیسا  کہ مو جو د ہ صورت  مسئلہ  میں ہے  کیونکہ  جا ئیداد  کل حصے چھ ہیں  لیکن جب خا وند کے تین  اور تین بہنوں  کے چا ر  حصو ں  کو جمع  کیا تو  یہ سا ت  سہا م  بنتے  ہیں  اس لیے تقسیم کے عمل کو پو را  کر نے  کے لیے  کل  جا ئیداد  کے چھ  کے بجا ئے  سا ت  حصے  کر لیے  جا ئیں  گے ان سا ت  حصو ں  میں سے  تین  خا و ند  کو اور  با قی  چا ر بہنوں کو مل جائیں  گے۔

(2) بہنو ں کی تعدا د  تین  ہے اور ان کے حصے چا ر ہیں انہیں  تقسیم  کر نے  کے لئے  کسر  کا سہا را  لینا  پڑے  گا جو فرا ئض  میں نہیں  چلتا  لہذا  انہیں  پو را  پو را  تقسیم  کر نے  کے لیے  جا ئیدا د  کے سا تھ  حصو ں  کو ایک  خا ص نسبت  سے بڑھانا ہو گا جسے ورا ثت  کی اصطلا ح  میں تصیح مسئلہ  کہا جا تا ہے  تقسیم میں یکسا نیت  کے لیے  کل  جا ئیداد  کے اکیس  حصے  کر لیے  جا ئیں  گے  یعنی  بہنو ں کی تعداد  کے مسا وی   عدد کو جا ئیداد  کے بنیا دی حصو ں  سے ضرب  دی جا ئے گی اب تین ضرب سات برابر اکیس حصے بن گئے ان میں تین ضرب تین برابر نو حصے خاوند کے لئے اور چار ضرب تین برابر بارہ حصے تین  بہنو ں کے لیے  اب  وہ 12  حصوں  سے چا ر چا ر حصو ں  کی ما لک  ہو ں گی  وا ضح رہے  کہ جا ئیداد  کی تفصیلی  تقسیم  محکمہ  ما ل یعنی  مٹوا ری وغیرہ کے ذمے  ہیں ورا ثت  کے فتو ی  میں صرف حصو ں  کا تعین  کیا جا تا ہے تقسیم  کا عمل ہما رے  ذمے  نہیں  ہے (واللہ اعلم  با لصواب )

ھذا ما عندی واللہ اعلم بالصواب

 

فتاوی اصحاب الحدیث

جلد:1 صفحہ:300

تبصرے