سرچ انجن کی نوعیت:

تلاش کی نوعیت:

تلاش کی جگہ:

(199) دم کٹے جانور کی قربانی

  • 17525
  • تاریخ اشاعت : 2024-05-21
  • مشاہدات : 1688

سوال

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

دم کٹے جانور کی قربانی جائز ہےیانہیں؟حدیث براء بن عازب میں صرف چارعیب سےممانعت آئی ہےکیا یہ ممانعت انہی چارعیبوں میں منحصر ہے ؟یامطلق عیب دار جانور مراد ہیں؟


الجواب بعون الوهاب بشرط صحة السؤال

وعلیکم السلام ورحمة الله وبرکاته!

الحمد لله، والصلاة والسلام علىٰ رسول الله، أما بعد!

حنابلہ کےنزدیک دم کٹے جانور کی قربانی جائز ہے۔قال ابن حزم: وَأَجَازَ قَوْمٌ أَنْ يُضَحَّى بِالْأَبْتَرِ، وَاحْتَجُّوا بِأَثَرَيْنِ رَدِيئَيْنِ - أَحَدُهُمَا: مِنْ طَرِيقِ جَابِرٍ الْجُعْفِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ قَرَظَةَ عَنْ أَبِي سَعِيدٍ قَالَ: «اشْتَرَيْتُ كَبْشًا لِأُضَحِّيَ بِهِ فَعَدَا الذِّئْبُ عَلَى ذَنَبِهِ فَقَطَعَهُ فَسَأَلْتُ النَّبِيَّ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ -؟ فَقَالَ: ضَحِّ بِهِ» ، وَالْآخَرُ: مِنْ طَرِيقِ الْحَجَّاجِ بْنِ أَرْطَاةَ عَنْ بَعْضِ شُيُوخِهِ «أَنَّ النَّبِيَّ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - سُئِلَ أَيُضَحَّى بِالْبَتْرَاءِ؟ قَالَ: لَا بَأْسَ بِهَا» . جَابِرٌ كَذَّابٌ، وَحَجَّاجٌ سَاقِطٌ، وَعَنْ بَعْضِ شُيُوخِهِ رِيحٌ(محلى7/360)

وقال البيهقى: فَقَدْ رَوَاهُ حَمَّادُ بْنُ سَلَمَةَ , عَنْ حَجَّاجٍ , عَنْ عَطِيَّةَ , عَنْ أَبِي سَعِيدٍ أَنَّ رَجُلًا سَأَلَ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَنْ شَاةٍ قَطَعَ الذِّئْبُ ذَنَبَهَا يُضَحِّي بِهَا؟ قَالَ: " ضَحِّ بِهَا "وقال:ابن قدامة فى المغنى13/372 وَتُجْزِئُ الصَّمْعَاءُ، وَهِيَ الَّتِي لَمْ يُخْلَقْ لَهَا أُذُنٌ، أَوْ خُلِقَتْ لَهَا أُذُنٌ صَغِيرَةٌ كَذَلِكَ. وَتُجْزِئُ الْبَتْرَاءُ، وَهِيَ الْمَقْطُوعَةُ الذَّنَبِ كَذَلِكَ.عمرو وسعيدبن المسيب والحسن وسعيد بن جبير والنخعى والحكم انتهى .

حنفیۃ کےنزدیک اگر آدھی یاآدھی سےزیادہ یاپوری دم کٹی ہوئی ہےتوقربانی ناجائز ہوگی اوراگرآدھی سےکم کٹی ہے جائز ہوگی عالمگیری وغیرہ صحیح اورحق یہ ہےکہدم گٹے جانور کی قربانی ممنوع ہے وقال ابن حزم فى المحلى 7/359: رُوِّينَا مِنْ طَرِيقِ أَحْمَدَ بْنِ شُعَيْبٍ أَنَا مُحَمَّدُ بْنُ آدَمَ عَنْ عَبْدِ الرَّحِيمِ هُوَ ابْنُ سُلَيْمَانَ - عَنْ زَكَرِيَّا بْنِ أَبِي زَائِدَةَ عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ السَّبِيعِيِّ عَنْ شُرَيْحِ بْنِ النُّعْمَانِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ قَالَ «أَمَرَنَا رَسُولُ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - أَنْ نَسْتَشْرِفَ الْعَيْنَ وَالْأُذُنَ وَأَنْ لَا نُضَحِّيَ بِمُقَابَلَةٍ، وَلَا بِمُدَابَرَةٍ، وَلَا بَتْرَاءَ، وَلَا خَرْقَاءَ» .اس حديث میں آدھی یاتہائی کافرق کئےہوئے بغیر مطلق دم کٹے جانور کی قربانی سے منع کردیاگیا ۔حضرت براء ﷜ کی حدیث  جن چار عیب والے جانوروں کی قربانی کی ممانعت آئی ہےیہ ممانعت ان چار عیبوں میں منحصر نہیں ہے دوسری حدیثوں میں ان جانوروں کی قربانی سےبھی منع کیاگیا ہے۔

(1)المصفرة:المهزولةأوذاهبة جميع الاذن

(2)المستاصلة:ذاهبة القرن من اصله

(3)اعضب القرن والاذن: الذى ذهب نصف اذنه اوقرنه اولذى جاوز القطع الربع.

(4)المقابلة

(5)المدابرة

(6)شرقاء

(7)خرقاء

اورجب کانےجانور کی قربانی ناجائز ہےتواندھے اورہاتھ یاپاؤں کٹے کی قربانی بھی ناجائز ہوگی کیوں کہ ظاہریہ ہےکہ آں حضرت ﷺ کامقصود ہر اس جانور کی قربانی سےمنع کرناہےجس میں کوئی ظاہر کھلا ہواعیب ہو۔

ھذا ما عندي والله أعلم بالصواب

فتاویٰ شیخ الحدیث مبارکپوری

جلد نمبر 2۔كتاب الأضاحى والذبائح

صفحہ نمبر 399

محدث فتویٰ

ماخذ:مستند کتب فتاویٰ