سرچ انجن کی نوعیت:

تلاش کی نوعیت:

تلاش کی جگہ:

(173) تمباکو، سگریٹ اور بیڑی وغیرہ کی تجارت کرنا

  • 17499
  • تاریخ اشاعت : 2024-05-25
  • مشاہدات : 853

سوال

(173) تمباکو، سگریٹ اور بیڑی وغیرہ کی تجارت کرنا

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ایک دکاندار نمک تیل وغیرہ کےساتھ تمباکو اورسگریٹ بیڑی کی تجارت بھی کرتا ہےکیا اس کی تجارت جائز ہے؟اوراس کی دعوت وصدقہ قبول کرناجائز ہے؟حدیث شریف میں آیا ہے:کل مسکرحرام وفى رواية اخري:نهى عن كل مسكر ومفتر آيا تمباكو مسكر آیا مسکر ومفتر میں شامل ہے۔


الجواب بعون الوهاب بشرط صحة السؤال

وعلیکم السلام ورحمة الله وبرکاته!

الحمد لله، والصلاة والسلام علىٰ رسول الله، أما بعد!

بعض علماء کےنزدیک تمباکو کوکھانااورپیناناجائز اورحرام ہے۔کیوں کہ ان کی تحقیق میں تمباکو غیرعادی شخص کےحق میں مفتر (اعضاء میں سستی اورڈھیلاپن پیدا کردینے والا اوران کوسن اوربےحس کردینےوالا)اورمضر(حواس کومختل کردینے والا جسمانی قوی وافعال میں فتور خلل ڈالنے والا دوران سرمیں مبتلا اورچلنے پھرنےسےبے بس کردینےوالا)ہے اورحضرت ام سلمہ ﷜ فرماتی ہیں:نهي رسول صلى الله عليه وسلم عن كل مسكر ومفتر(مسنداحمدابوداود)ایک دوسری روایت میں ہے:الا ان كل مسكر حرام وكل مفتر مخدر حرام (عون المعبود135/10)بحواله كنزالعمال )

قالاالخطابى:المفتر كل شراب يورث الفتور والرخوة فى الاعضاء والحذرفى الاطرف وهو مقدمة السكر نهىى عن شربه لئلايكون ذريعة الى السكر انتهى (معالم السنن265/5)

قال شيخنا الاجل المباركفور فى شرح الترمذى(44/3): وَأَكْلُ التُّنْبَاكِ وَشُرْبُ دُخَانِهِ بِلَا مِرْيَةٍ وَإِضْرَارُهُ عَاجِلًا ظَاهِرٌ غَيْرُ خَفِيٍّ وَإِنْ كَانَ لِأَحَدٍ فِيهِ شَكٌّ فَلْيَأْكُلْ مِنْهُ وَزْنَ رُبُعِ دِرْهَمٍ أَوْ سُدُسِهِ ثُمَّ لِيَنْظُرْ كَيْفَ يَدُورُ رَأْسُهُ وَتَخْتَلُّ حَوَاسُّهُ وَتَتَقَلَّبُ نَفْسُهُ حَيْثُ لَا يَقْدِرُ أَنْ يَفْعَلَ شَيْئًا مِنْ أُمُورِ الدُّنْيَا أَوِ الدِّينِ بَلْ لَا يَسْتَطِيعُ أَنْ يَقُومَ أَوْ يَمْشِيَ وَمَا هَذَا شَأْنُهُ فَهُوَ مُضِرٌّ بِلَا شَكٍّ

فَقَوْلُ الشَّوْكَانِيِّ وَلَا مِنْ جِنْسِ مَا يَضُرُّ آجِلًا أَمْ عَاجِلًا لَيْسَ بِصَحِيحٍ

وَإِذَا عَرَفْتَ هَذَا ظَهَرَ لَكَ أَنَّ إِضْرَارَهُ عَاجِلًا هُوَ الدَّلِيلُ عَلَى عَدَمِ إِبَاحَةِ أَكْلِهِ وَشُرْبِ دُخَانِهِ انتهى اوربعض علماء کےنزدیک تمباکو کاکھانا پینا محض مکروہ ہےحرام اوناجائز نہیں کیونکہ ان کاخیال میں اس کی حرمت وممنوعیت پرکوئی صریح دلیل موجود نہیں۔وہ تمباکوکومسکر میں داخل مانتے ہیں نہ مفتر میں ۔

بعض علماءبلاکراہت اس کےجواز اوراباحت کےقائل ہیں قال الشوكانى: إِذَا تَقَرَّرَ هَذَا عَلِمْتَ أَنَّ هَذِهِ الشَّجَرَةَ الَّتِي سَمَّاهَا بَعْضُ النَّاسِ التُّنْبَاكَ وَبَعْضُهُمُ التُّوتُونَ لَمْ يَأْتِ فِيهَا دَلِيلٌ يَدُلُّ عَلَى تَحْرِيمِهَا وَلَيْسَتْ مِنْ جِنْسِ الْمُسْكِرَاتِ وَلَا مِنَ السُّمُومِ وَلَا مِنْ جِنْسِ مَا يَضُرُّ آجِلًا أَوْ عَاجِلًا فَمَنْ زَعَمَ أَنَّهَا حَرَامٌ فَعَلَيْهِ الدَّلِيلُ وَلَا يُفِيدُ مُجَرَّدُ الْقَالِ وَالْقِيلِ انْتَهَى پہلے گروہ کےنزدیک تمباکو کی کوئی تجارت ناجائز ہےاوراس کےتاجر کی دعوت وصدقہ قبول کرنابھی درست ہے۔آنحضرتﷺفرماتےہیں : عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ: رَأَيْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ جَالِسًا عِنْدَ الرُّكْنِ، قَالَ: فَرَفَعَ بَصَرَهُ إِلَى السَّمَاءِ فَضَحِكَ، فَقَالَ: «لَعَنَ اللَّهُ الْيَهُودَ، ثَلَاثًا إِنَّ اللَّهَ حَرَّمَ عَلَيْهِمُ الشُّحُومَ فَبَاعُوهَا وَأَكَلُوا أَثْمَانَهَا، وَإِنَّ اللَّهَ إِذَا حَرَّمَ عَلَى قَوْمٍ أَكْلَ شَيْءٍ حَرَّمَ عَلَيْهِمْ ثَمَنَهُ»(سنن ابى داود

قال الشوكانى: وَحَدِيثُ ابْنِ عَبَّاسٍ فِيهِ دَلِيلٌ عَلَى إبْطَالِ الْحِيَلِ وَالْوَسَائِلِ إلَى الْمُحَرَّمِ، وَأَنَّ كُلَّ مَا حَرَّمَهُ اللَّهُ عَلَى الْعِبَادِ فَبَيْعُهُ حَرَامٌ لِتَحْرِيمِ ثَمَنِهِ، فَلَا يَخْرُجُ مِنْ هَذِهِ الْكُلِّيَّةِ إلَّا مَا خَصَّهُ دَلِيلٌ، وَالتَّنْصِيصُ عَلَى تَحْرِيمِ بَيْعِ الْمَيْتَةِ دوسرے اورتیسرے گروہ کےنزدیک تمباکو کوبیع وشرا جائز اورمباح ہے۔

والقول الرجح عندى:هومن قول ذهب الى عدم اباحة اكل التبغ والثتن والتنباك وشرب دخانه بالنار جيلا وغيرهالاضراره عاجلاوأمابيعه فعلى السلم ان يجتنب ولايتلوث ولايتلطخ به وأما من تلطخ به واشتغل بتجارته واكتسب به فلا اقول بحرمة كسبه وذلك لاجل اختلاف العلماء فيه فان اختلاف العلماء فى شئى يورث التخفيف فيه.

صورت مسؤلہ میں اس دکان دار کی تجارت جائز ہےاوراس کی دعوت وصدقہ بھی درست ہے۔

اولا:اس لئےکہ وہ تمباکو کے ساتھ دوسری بہت سی غیر مختلف فیہ حلال جائز چیزوں کی تجارت کرتا ہے۔

ثانیا:اس لئے کہ خود تمباکو کےبارے میں علماء مختلف الرائےہیں پس اس قدر تشدید وتغلیظ کہ اس کی بیع کوناجائز وحرام کردیا جائے خلاف احتیاط ہے۔

ھذا ما عندي والله أعلم بالصواب

فتاویٰ شیخ الحدیث مبارکپوری

جلد نمبر 2۔کتاب البیوع

صفحہ نمبر 361

محدث فتویٰ

تبصرے