سرچ انجن کی نوعیت:

تلاش کی نوعیت:

تلاش کی جگہ:

(432) قرآن کریم کے اوراق جلانا

  • 11707
  • تاریخ اشاعت : 2024-05-24
  • مشاہدات : 1526

سوال

(432) قرآن کریم کے اوراق جلانا

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

شھداد پو ر سے حا فظ  اللہ وسا یا لکھتے ہیں  کہ ہما ر ے  ہا ں  قرآن  کر یم کے  پرا نے  اور  اق  اور  مذہبی  اخبا ر  و جر ائد  کے  جلا نے  پر ایک  ہنگامہ  بر  پا  ہو گیا  بتا ئیے  کہ ایسے  اور اق  کو کیا  جا ئے  تا کہ  ان  کی حر مت  پا ما ل  نہ ہو ۔ ؟


الجواب بعون الوهاب بشرط صحة السؤال

وعلیکم السلام ورحمة اللہ وبرکاته!

الحمد لله، والصلاة والسلام علىٰ رسول الله، أما بعد!

واضح  رہے  کہ قرآن  مجید کے بو سیدہ  اور اق   اور  قرآنی  آیا  ت  پر  مشتمل  رسا ئل  و جر ا ئد کی حفا ظت  کے لیے  ہما ر ے  ہا ں  کئی ایک طر یقے  رائج  ہیں بعض  مقا ما ت  پر دیکھا  گیا  ہے  کہ لو گو  ں  نے  مقدس  اور اق  کے لیے  قبر ستا ن  میں ایک  جگہ  مخصوص  کی ہو تی ہے  ہے وہا ں  قرآن  مجید  کے  پھٹے  پرا نے  اوراق  ڈا ل  دیئے  جا تے  ہیں لیکن  ایسا  کر نے  سے  بعض  اوقا ت  ان  کی بہت  بے حر متی  ہو تی  ہے  کیو ں  کہ بعض  اوقا ت  تیز  ہو ا چلنے  سے کا غذاڑکر پلید  جگہ  پر گر جا تے  ہیں  بعض  حضرات  زمین  میں گڑھا کھو د  کر اس میں دفن کر دیتے ہیں  لیکن  ایسا  کر نے  سے بھی  ان  کی بے حر متی  کا خطر ہ بد ستو ر  قا ئم  رہتا  ہے کیو ں کہ کسی وقت بھی زمین پلید ہو سکتی ہے  یا ان  اوراق  کو  دیمک  وغیرہ  لگنے  کا اندیشہ رہتا ہے  بعض  لو گ  ان اوراق  کا بنڈل  بنا کر  پا نی  میں پھنک  آتے ہیں  لیکن یہ کو ئی محفو ظ  طر یقہ نہیں ہے  ہمار ے  نزدیک  ان تمام  صورتو ں  سے وہی  صورت  بہتر  اور قابل  عمل  ہے جسے  صحا بہ کرا م   رضوان اللہ عنہم اجمعین   نے اپنا یا  وہ حضرات  ان اوراق کوق جلا  کر ان کی  را کھ  کو پا نی  میں بہا  دیتے تھے  چنانچہ  روا یا ت  میں ہے  کہ جب حضرت عثما ن  رضی اللہ  تعالیٰ عنہ  نے قرآن  مجید  کی مختلف  نقول  تیا ر کر لیں  تو  جو  مصا حف  ان نقو ل  کے مطابق  نہیں تھے  انہیں  جلا دیا گیا ۔ (صحیح بخا ری )

حضرت  علی  رضی اللہ  تعالیٰ عنہ  کے پا س خیبر  کے لو گو ں  نے حضرت  عثما ن  رضی اللہ  تعالیٰ عنہ  کے اس اقدا م  کو جب  جذبا تی  اندا ز  میں پیش  کیا تو  آپ نے  فر ما یا :  مصا حف  کے جلا نے  کے متعلق  حضرت  عثما ن  رضی اللہ  تعالیٰ عنہ   کے لیے کلمہ  خیر  ہی کہو  انہو ں  نے یہ کا م کر کے  کو ئی برا اقدام نہیں کیا ۔(فتح البا ری :ج 9ص12)

حضرت مصعب  بن سعد  رضی اللہ  تعالیٰ عنہ  کا بیا ن  ہے کہ  جب ان مصا حف  کو جلا یا گیا تو بے شمار  وہا ں مو جو د تھے  سب  نے اس با ت کو پسند کیا  کسی  نے بھی اس پر  اعترا ض نہیں کیا  حضرت ابن بطا ل  کہتے ہیں اس حدیث  سے ان کتا بو ں  کے جلا  دینے  کا ثبو ت  ملتا ہے  جن میں اللہ کا نا م  ہو کیو ں  کہ یہی  ان کی  حرمت  کو محفو ظ  اور قد مو ں  تلے  آنے  سے بچا ؤ کا ذریعہ  ہے ۔(فتح البا ر ی)

حضرت  طا ؤس  رضی اللہ  تعالیٰ عنہ  اور حضرت عروہ  رضی اللہ  تعالیٰ عنہ   کے متعلق  روا یا ت  میں ہے  کہ ان  کے پا س  جب  ایسے  خطو ط  جمع ہو جا تے  جن میں بسم اللہ  لکھی ہو تی تھی  تو  وہ انہیں  جلا دیتے تھے ،(مصنف عبد الرزاق )

ہما ر ے  ہا ں  اس مسئلہ  کو ایک جذبا تی  رنگ  دے دیا  جا تا ہے حا لا نکہ  کسی کلمہ  گو مسلما ن  سے یہ تو قع  نہیں  کی جا سکتی  کہ وہ  ان کی  بے حر متی  کرتے  ہو ئے  جلا ئے  گا بلکہ ان کی  حفا ظت  کے لیے  ایسا  کیا جا تا  ہے ۔  ملا علی  قا ر ی  حنفی  لکھتے ہیں  کہ بعض  حضرات  بو سیدہ  اوراق  کے جلا دینے  کو بہتر خیا ل  کر تے ہیں  کیو ں  کہ ایسا  کر نے  سے تو ہین  اور بے حر متی  کے تمام  پہلو  ختم  ہو جا تے ہیں  نیز  دھو  کر ان  کے حرو ف  صا ف  کر دیئے  جائیں تو  کا زماً اس  پا نی کو زمین  پر  بہا نا  ہو گا  تو یہ  اپنے  اندر  بے حر متی  کا پہلو  رکھتا  ہے بعض  دوسرے  حضرات  کا خیا ل  ہے کہ اس کے حرو ف  کو  دھو  کر صا ف  کر نا  بہتر  ہے پھر  پا نی  کو کسی  پا کیزہ  جگہ پر بہا  دیا جا ئے ۔ (مرقا ۃ :ج 5ص29)

لیکن یہ اقدام مو جو د دور  میں نا قا بل  عمل ہے کیو ں  کہ پر یس  کے ایجا د  کے بعد  اس کے حرو ف  کو دھو نا  مشکل ہی نہیں  بلکہ  نا ممکن  ہے اس لیے  ہما ر ی  نا قص  را ئے  کے مطا بق  ان مقدس  اوراق کا جلا دینا  ہی بہتر  ہے کیو ں  کہ حضرت عثما ن  رضی اللہ  تعالیٰ عنہ   نے صحا بہ کرا م   رضوان اللہ عنہم اجمعین   کی مو وجو د گی  میں انہیں  جلا نے  جا حکم  دیا تھا  اور یہی  ان کے تقدس  اور احترا م  کے مطا بق  ہے پھر  ان کی را کھ  کو پا نی  میں بہا  دیا جا ئے  یا اسے  دفن کر دیا جا ئے  اگر  چہ  حضرت  عثما ن   رضی اللہ  تعالیٰ عنہ   کے عمل  میں  را کھ  غیر  ہ کو محفو ظ  کر نے  کا ذکر  نہیں  ہے تا ہم  احتیا ط  کا یہی  تقا ضا  ہے کہ   اسے دفن  کر دیا جا ئے  یا پا نی  میں بہا  دیا جا ئے  تا کہ  لو گو ں  کی پا ما لی  سے محفو ظ  رہے  بہتر  ہے کہ  یہ کا م  عا م  لو گو ں  کے سا منے  نہ کیا  جا ئے  بلکہ  را ت  کے وقت  سر انجا م  دیا جا ئے  تا کہ لو گو ں  کے لیے  کسی قسم  کے اشتعا ل  کا با عث  نہ ہو ۔ (واللہ اعلم با لصواب )

ھذا ما عندی واللہ اعلم بالصواب

 

فتاوی اصحاب الحدیث

جلد:1 صفحہ:443

تبصرے