کیا فرماتے ہیں ، علمائے دین اس مسئلہ میں کہ نبی ﷺ سے مدد چاہنا یعنی یوں کہنا کہ فلاں کلام نبیﷺ کی مدد سےکروں گا، جائز ہے یا نہیں، اس کا جواب فقہاء کے قول سے تحریر فرما دیں۔
رسول اللہﷺ سے مدد چاہنا، یعنی یوں کہنا کہ فلاں کام رسول اللہﷺ کی مدد سے کروں گا، جائز نہیں ہے،کیونکہ یہ شرک ہے مجمع البحار میں ہے کرہ [1]مالک ان یقول زرنا قبرہ صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم و عللوہ بان لفظ الزیارۃ صارمثترکا بین ماشرع ومالم یشرع فان منہم من قصد بزیارۃ قبو الانبیاء والصلحاء ان یصلی عند قبورھم و یدعو عندھا ویسئلھوالحوائج وھذ الایجوز عند احد من علماء المسلمین فان العبادۃ و طلب الحوائج والاستعانہ حق اللہ وحدہ انتہی۔ (سید محمد نذیر حسین)
باید دانست کہ ازیں حدیث وان ارادعونا فلیقل باعباد اللہ اعینونی یا عباداللہ اعینونی یاعباد اللہ اعینونی چنانکہ صاحب حصن حسین از طبرانی نقل کردہ کسےکہ استدلال و حجت گیرد در باب استعانت و مدد خواستین بغیر اوتعالیٰ جل شانہ از اموات چہ اعلیٰ وجہ ادنیٰ جائز نیست و نمی تواند شد بچند وجوہ در امورے کہ موجبات شرک و کفر باشد۔
آنکہ در سند این حدیث ابن حسان راوی ضعیف است،کما قال الہیثمی و دیگر راوی درین حدیث عتبہ بن غزوان مجہول الحال است، کما قال فی التقریب من کتب اسماء الرجال ،پس بنا برضعیف و مجہول الحال بودن راوی این حدیث قابل اعتمادواحتجاج نماندہ و مراد از عباداللہ ملائکہ حفاظت کنندگان و نگہبان ہستند نہ اموات چنانکہ در فیض القدیر شرح جامع الصغیر مذکور است حیث قال فی فیض القدیر ان للہ ملئکۃ فی الارض یسمون الحفظۃ یکتبون ما یقع فی الارض من ورق الشجر فاذا اصاب احدکم حرجۃ واحتیاج الی عون بفلاۃ من الارض فلیقل اعینونی یا عباداللہ رحمکم اللہ فانہ یحصل ان شاء اللہ رواہ ابن السنی والطبرانی من حدیث الحسن بن عمرو عن ابن حسان عن سعید بن ابی عروبۃ عن قتادۃ عن ابن بریدۃ عن ابن مسعود قال ابن حجر حدیث غریب وفیہ معروف وقالوا فیہ منکر الحدیث وقد تفردبہ وفیہ القطاع بین ابن بریدۃ وابن مسعود انتہی وقال الہیثمی فیہ معروف بن حسان ضعیف قال رجاء فی معناہ خبر اخرجہ الطبرانی بسند منقطع عن عتبۃ بن غزوان مرفوعا اذا اضل احدکم شیئا او اراد عونا وھو بارض لیس بھا انیس فلیقل یاعباداللہ اعینونی ثلاثا فان للہ عباد الا نراھم الی اخرما فی فیض القدیر شرح جامع الصغیرپس ازین حدیث حجت مدد خواستگان از موتے ثابت نمی شود۔
آنکہ اگر مورد ایں حدیث رابر جلب منافع و سلب مضار و سبب فراخی و تنگی و صحت و مرض و طلب رزق و فرزند ودیگر حاجات از غیر خدا تعالیٰ حمل کنی پس ایں اصلا جائز نخواہد شد، زیرا کہ این معنی را آیات قرآنیہ و احادیث صحیحہ و اجماع امت قرون ثلثہ وغیرہ رومی کند، چہ این خبر واحد است و خبر واحد معارض و مقابل قرآن شریف نمی شود ، اگرچہ ایں خبر بسند صحیح باشد چہ جائیکہ بسند ضعیف و منکر باشد یرد خبر الواحد فی معارضۃ الکتاب لان الکتاب مقدم لکونہ قطعیا متواتر النظم ل شبہۃ ف سندۃ کما فی التوضیح و التلویح (شاہ ولی اللہ محدث دہلوی رحمۃ اللہ علیہ و حجۃ اللہ البالغۃ نویسند کہ ومنہا رای من مظنات الشرک) انھم کانوا یستعینون بغیر اللہ فی ھوائجہم رجائ برکتھا فاوجب اللہ علیہم ان یقولوا فی صلواتہم ایاک نعبدو ایاک نستعین وقال اللہ تعالی ولا تدعوا مع اللہ احدا ولیس المراد من الدعاء العبادۃ کما قال بعض المفسرین بل ھو الاستعانۃ لقولہ تعالیٰ بل ایاہ تدعون فیکشف ماتدعون انتہی خلاصۃ ما فی حجۃ اللہ البالغۃ پس از آیت ایاک نعبد و ایاک نستعین و اذ آیت واستعینوا باللہ واز ایت ولا تدعوا مع اللہ احد وغیرہ استعانت بغیر خدا تعالیٰ درامورے کہ موہم شرک باشد ناجائز شدد موجب شرک و لہٰذا محمد طاہر محدث در مجمع البحار گفتہ است کہ من قصد لزیارۃ قبور الانبیاء والصلحاء ان یصلی عند قبورھم ویدعو عندھا ویسألھم الحوائج فھذا الا یجوز عنداحد من علماء المسلمین فان العبادۃ و طلب الحوائج والاستعانۃ حق للہ وحدہ انتہی کلامہ۔
آنکہ مخالف و معارض ازین حدیث مذکور در مضمون واحد حدیثے دیگر نیز درطبرانی و ابن ابی شیبہ وارد شدہ و درحصن حسین موجود است خلاصہ مضمونش اینکہ وقت گم شدن یاگریختن غلام،خدا تعالیٰ رانداکردہ بگوید یا اللہباز گردان چیز گم شدہ و گریختہ را قال فی حصن حصین واذا ضاع لہ شئ اوابق اللھم ادا الضالۃ وھادی الضلالۃ انت تھدی من الضلالۃ اردد علی ضالتی بقدرتک وسلطانک فانھا من عطائک وفضلک رواہ الطبرانی وھکذا رواہ ابن شیبۃ پس درین حدیث بطریق شرط و جزا کہ آنحضرتﷺ نیز ارشاد فرموند کہ درہمچو امور کہ ازاد تعالی برائے رد و استردا وآن مدومی خوانند نیز از د تعالیٰ استعانت باید نمود و از عیروے نہ شاید واللہ تعالیٰ اعلم و علمہ اتم۔
حررہ سید محمد نذیر حسین عفی عنہ سید محمد نذیر حسین
[1] امام مالک اس بات کو مکرہ سمجھتے تھے کہ آدمی کہے ہم نے آنحضرتﷺ کی قبر کی زیارت کی ، کیونکہ زیارت کا لفظ مشروع اور غیر مشروع طریقہ میں مشترک ہوگیاہے بعض وہ بھی ہیں جو انبیاء اور صلحاء کی قبروں کی زیارت کرتے ہیں، ان کی قبروں کے پاس نمازیں پڑھتے ہیں، دعائیں مانگتے ہیں، ان سے حاجتیں طلب کرتے ہیں، یہ وہ افعال ہیں جن کو علماء اسلام میں سے کوئی بھی جائز نہیں سمجھتا کیونکہ حوائج کاطلب کرنا اور مدد مانگنا صرف اللہ اکیلے کا حق ہے۔