سرچ انجن کی نوعیت:

تلاش کی نوعیت:

تلاش کی جگہ:

(460) آپﷺ کو کون سا رنگ محبوب تھا

  • 11734
  • تاریخ اشاعت : 2024-04-16
  • مشاہدات : 1209

سوال

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

محمداسامہ بذریعہ ای میل سوال کرتے ہیں  کہ رسول ا للہ  صلی اللہ علیہ وسلم   کو تمام رنگو ں سے سبز  رنگ  زیادہ  محبو ب  تھا  نیز  کیا  یہ  فر ما ن  نبو ی  صلی اللہ علیہ وسلم   ہے کہ جا ر ی  پا نی  اور  سبز رنگ  دیکھنے  سے  نظر  تیز  ہو جا تی  ہے


الجواب بعون الوهاب بشرط صحة السؤال

وعلیکم السلام ورحمة اللہ وبرکاته!

الحمد لله، والصلاة والسلام علىٰ رسول الله، أما بعد!

جن کتا بوں  میں مو ضوع  روایا ت  کو جمع  کیا گیا ہے ان  میں اس  قسم کی روا یا ت  بکثر ت  مو جو د  ہیں علا مہ سیو طی  رحمۃ اللہ علیہ  نے  اس روایت کو ابن  السنی اور ابو  نعیم  کے حوالہ  سے نقل  کر نے  کے بعد  اس پر  "ض" کا نشا ن  لگا یا  ہے ضعیف  ہو نے  کی علا مت ہے ۔(جا مع صغیر )

اس کے ضعیٖ ہو نے کی وجہ یہ ہے کہ اس روا یت  کا مدار قا سم  بن مطیب  نا می  ضعیف  راوی  پر ہے  جسے امام ابن حبا ن  نے  متروک  قرار  دیا  ہے  ۔(دیوا ن الضعفا ء المتر وکین:ص252)

اس لیے قلت  روایا ت  کے با و جو د  نقل  وبیان  میں  بہت  غلطیا ں  کیا  کر تا  تھا ۔ (کتا ب  المجروحین:203)

حا فظ عرا قی اس روایت  کے متعلق  لکھتے ہیں  کہ اس کی  سند  کمزور ہے  (فیض  القدیر)

علا مہ  طا ہر  بن  علی   ہندی  اس طرح  کی دیگر  روایا ت  نقل  کر نے  کے بعد  لکھتے ہیں  کہ یہ روا یا ت  صحیح  نہیں ہیں  ۔(تذکرۃ المو ضو عا ت :ص62)

علا مہ البا نی  رحمۃ اللہ علیہ   نے بھی اسے ضعیف  ٹھہرا یا  ہے  حا صل کلا م  یہ کہ اس طرح  کی تمام  روایا ت  بے کا ر  ہیں ۔ (ضعیف  الجامع الصغیر :226)

نیزاس حدیث میں لفظ  خضرۃ  کا تر جمہ  سبز  رنگ   نہیں  بلکہ  سبزہ ہے چنانچہ  علامہ مدا دی لکھتے ہیں  کہ اس سے مرا د ہر ے بھر ے  درخت  اور سر سبز کھتیاں  ہیں (فیض القدیر :5/232)

فر ما ن نبوی  صلی اللہ علیہ وسلم  کے حوا لہ سے جو  روا یت بیان  کی گئی  ہے اس کے الفاظ  یو ں ہیں  سبز ہ جا ری پا نی اور خو بصورت  چہرے  کو دیکھنے  سے نگا ہ  تیز  ہوتی ہے  اس روا یت  کے الفا ظ  ہی اس کے خو د سا ختہ  ہو نے  کی نشاندہی  کر تے ہیں  کیوں  کہ ایسی  نا شا ئستہ  با ت حضرات انبیا ء  علیہ السلام کے شا یا ن  شا ن نہیں ہو تی  امام  ابن جو زی  یہ وضعی  روایت بیان کر نے کے بعد لکھتےہیں کہ یہ جھوٹ  کا پلندہ ہے ۔(کتاب  المو ضو عا ت :1/163)

محد ثین کرا م نے وضعی  احا دیث معلو م کر نے کا ایک یہ بھی  قا عدہ لکھا  ہے کہ  وہ گفتگو  پر مشتمل  ہو جو رسول اللہ  صلی اللہ علیہ وسلم   تو کجا  ایک عا م نیک  سیرت  انسا ن بھی اسے بیان  کر تے ہو ئے شر ما تا  ہے  ملا علی  قا دری  نے اس سلسلہ  میں مذکو رہ  روایت  کو بطو ر  مثا ل  پیش  کیا ہے ۔(اسراسالمر  فو عہ فی  الاخبا ر  المو ضو عہ :435)

علا مہ سیوطی  رحمۃ اللہ علیہ  نے اگر چہ  اس روایت  کا دفا ع کیا ہے  لیکن  وہ  اس دفا ع  میں  نا کا م  نظر آتے ہیں  کیو ں  کہ اس روایت  کے جتنے  بھی طرق ہیں ان  تمام  میں کو ئی راوی ضعیف  یا مجہول  یا مہتم  با لکذب  ضرور پا یا جا تا ہے  علا مہ البا نی  رحمۃ اللہ علیہ  لکھتے ہیں  کہ یہ روایت  سند  کے لحا ظ  سے ضعیف  اور متن کے لحا ظ  سے مو ضو ع  ہے ایسی  بے شما ر روایا ت ہیں جو سند اً ضعیف  اور متنا مو ضو ع  ہو تی ہیں ۔(ضعیفہ :ج 1ص166)

طبی لحا ظ سے سر سبز  و شا دا ب  درخت  اور کھیت  دیکھنے  سے نگا ہ  تیز  ہو تی ہے لیکن  اس کے سا تھ  دوسری  با توں  کی نسبت  رسول اللہ  صلی اللہ علیہ وسلم  کی طرف صحیح  نہیں ہے  ہما ر ے ہان  اگر چہ ایک مذہبی  گرو ہ  نے سبز  رنگ  کو اپنی  شنا ختی  علا مت  قرار  دیا  ہے لیکن اس کی  بنیا د کو ئی  صحیح  روا یت  نہیں  بلکہ بے کا ر  اور خو د سا ختہ  احا دیث  ہیں ۔(واللہ اعلم  با لصوا ب )

ھذا ما عندی واللہ اعلم بالصواب

 

فتاوی اصحاب الحدیث

جلد:1 صفحہ:464

ماخذ:مستند کتب فتاویٰ