سرچ انجن کی نوعیت:

تلاش کی نوعیت:

تلاش کی جگہ:

(112)اذان کا طریقہ

  • 16101
  • تاریخ اشاعت : 2024-05-25
  • مشاہدات : 890

سوال

(112)اذان کا طریقہ

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

زید کہتاہے کہ اذان کےشروع  میں تکبیر کےچار کلموں کی چارسانس میں یعنی :اکبرکوایک آواز اور ایک سانس کےساتھ اداکرنا چاہیے ۔جیسے شہادتین اورحیعلتیں کےکلموں کوادا کیاجاتاہے۔دوکوایک سانس کےساتھ یعنی : چاروں کلموں کوصرف دووقف کےساتھ نہیں ادا کرنا چاہیے ۔اور بکر کہتاہے کہ تکبیر کےان چار کلموں کوکل دووقف کےساتھ یعنی : دو اللہ اکبر ایک آوا ز اور ایک سانس کےساتھ،پھر دواللہ اکبر دوسری آواز اورسانس کےساتھ ادا کرنا چاہیے۔مسلم شریف میں ہے: ’’إذا قال المؤذن : الله اكبر الله اكبر فقال أحدكم:الله اكبر الله اكبر،،(كتاب الصلاة باب استباب القول قبل ول المؤذن (375)1/249)ونیزدوسری حدیث میں ہے :’’ السكينة بعد كل تكبيرتين لا بينهما،،یہ دونوں حدیثیں بکرکےقول کی دلیل ہیں پس ان دنوں میں کس کاقول صحیح ہے ؟۔


الجواب بعون الوهاب بشرط صحة السؤال

وعلیکم السلام ورحمة الله وبرکاته!

الحمد لله، والصلاة والسلام علىٰ رسول الله، أما بعد!

اذان کےشروع میں تکبیر کےچاروں کلموں میں سے ہرایک کلمہ کےبعد وقف کردینا جیسا کہ زید  کہتاہے،یا دوتکبیر کےبعدوقف کرناا جیساکہ بکر کہتا ہےاسی طرح آخر اذان میں تکبیر کےدونوں کلموں کےبعد وقف کرنایا ہرایک تکبیر پروقف کرنایہ دونوں  صورتیں جائز اورمباح ہیں، لیکن دوتکبیرکےبعدوقف کرنایعنی شروع اذان میں چاروں کوصرف دوسانس کےساتھ اورآخرمیں فقط ایک سانس کےساتھ اداکرنا اولیٰ ہے  إليه ذهبت الشافعية والحنفنية وغيرهم ، ’’ عن جابر أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال لبلال : إذا أذنت فترسل ،،(أى تأن وتمهل ولا تعجل ولا تسرع فى أذانك ) الحديث (ترمذى ،حاكم ، وبيهقي  ، وابن عدى ( ترمذى كتاب باب ماجاء فى الترسل (190)1/373، ) یہ حدیث بظاہر دلیل ہےزید کےقو ل کی ۔

قال شيخنا الأجل المباركفورى : ’’ حديث الباب يدل  على أن الموذن يقول كل كلمة من كلمات الآذان بنفس واحدة ، فيقول التكبيرات الأربع فى اول الأذان بأربعة أنفس،يقول الله اكبر بنفس ، ثم يقول الله اكبر بنفس آخر، ثم يقول الله اكبر بنفس آخر،ثم يقول الله أكبربنفس آخر ، وعلى هذا يقول كل كلمة بنفس واحدة،، انتهى (تحفة الاحوزى : 1/175).لیکن یہ حدیث سخت ضعیف ہے اس کی ایک سندمیں یحیی بن مسلم مجہول اور عبدالمنعم ضعیف ناقابل اعتبار دوراوی ، اوردوسری سند میں عمروبن فائد متروک موجود ہیں ۔ ’’ عن على قال : كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يأمرنا أن نرتل  الآذان،، (دارقطنى 1/2389) یہ حدیث بھی ضعیف ہےاس کی سند میں عمروبن شمرمتروک راوی موجودہے۔ہاں حضرت عمر کا اس مضمون  کافتویٰ بسند معتبر ہے(دارقطنی 1؍ 238 ) یہ دونوں حدیثیں اگرچہ ضعیف ہیں لیکن اذان کےمقصد اورغرض کےمطابق ہیں ۔اورحضرت عمر ﷜ کا فتویٰ بھی ان کا تائید کررہا ہے اس لیے  عمل کرنے میں کچھ حرج اورمضائقہ نہیں ۔

وقا ل النووى فى شرح مسلم (3/79): ’’ قَالَ أَصْحَابُنَا يُسْتَحَبُّ لِلْمُؤَذِّنِ أَنْ يَقُولَ كُلَّ تَكْبِيرَتَيْنِ بِنَفَسٍ وَاحِدٍ فَيَقُولُ فِي أَوَّلِ الْأَذَانِ اللَّهُ أَكْبَرُ اللَّهُ أَكْبَرُ بِنَفَسٍ وَاحِدٍ ثُمَّ يَقُولُ اللَّهُ أَكْبَرُ اللَّهُ أَكْبَرُ بِنَفَسٍ آخَرَ ،، انتهى .

قال شيخنا : ’’   يُسْتَأْنَسُ لِمَا قَالَ النَّوَوِيُّ مِنْ أَنَّ الْمُؤَذِّنَ يَقُولُ كُلَّ تَكْبِيرَتَيْنِ بِنَفَسٍ وَاحِدٍ فِي أَوَّلِ الْأَذَانِ وَفِي آخِرِهِ بِمَا رَوَاهُ مُسْلِمٌ فِي صَحِيحِهِ عَنْ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِذَا قَالَ الْمُؤَذِّنُ اللَّهُ أَكْبَرُ اللَّهُ أَكْبَرُ فَقَالَ أَحَدُكُمُ اللَّهُ أَكْبَرُ اللَّهُ أَكْبَرُ،فذكرالحديث بطوله ثم قال :

فَقَوْلُهُ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِذَا قَالَ الْمُؤَذِّنُ اللَّهُ أَكْبَرُ اللَّهُ أَكْبَرُ فَقَالَ أَحَدُكُمُ اللَّهُ أَكْبَرُ اللَّهُ أَكْبَرُ فِي أَوَّلِ الْأَذَانِ وَكَذَا فِي آخِرِهِ يَدُلُّ بِظَاهِرِهِ عَلَى مَا قَالَ النَّوَوِيُّ  ،، انتهى .(تحفة الأحوزى 1/175 )  

  (محدث دہلی ج : 9ش : 10محرم 1361ھ؍فروری 1944ء)

ھذا ما عندي والله أعلم بالصواب

فتاویٰ شیخ الحدیث مبارکپوری

جلد نمبر 1

صفحہ نمبر 213

محدث فتویٰ

تبصرے