السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
قرآن کریم میں آسمان کےسات طبق کاذکر صراحۃ موجود ہےاور زمین کےسات طبق ہونے کا کہیں بھی ذکر نہیں ہے پھر لوگ کیوں کہتے ہیں کہ زمین کےبھی سات طبق ہیں اورآسمان وزمین دونوں کےکل چودہ طبق ہیں۔
وعلیکم السلام ورحمة الله وبرکاته!
الحمد لله، والصلاة والسلام علىٰ رسول الله، أما بعد!
ارشاد ہے:﴿اللَّـهُ الَّذى خَلَقَ سَبعَ سَمـٰوٰتٍ وَمِنَ الأَرضِ مِثلَهُنَّ يَتَنَزَّلُ الأَمرُ بَينَهُنَّ لِتَعلَموا أَنَّ اللَّـهَ عَلىٰ كُلِّ شَىءٍ قَديرٌ وَأَنَّ اللَّـهَ قَد أَحاطَ بِكُلِّ شَىءٍ عِلمًا ﴿١٢﴾...الطلاق یعنی :’’ اللہ وہ ہے جس نےسات آسمان بنائے اوراتنی ہی زمین ۔اس کا حکم ان کے درمیان اترتا ہے یہ اس لیے کہ تم کومعلوم ہوجائے کہ اللہ ہرشئ پرقادر ہےاور اس کے علم نےہر چیز کا احاطہ کرلیا ہے،، ۔ اس آیت سےمعلوم ہوتا ہےکہ آسمان کی طرح زمین کےبھی سات طبقے ہیں ۔چنانچہ ترجمان القرآن حبر المقسرین حضرت ابن عباس اس آیت کی تفسیر میں فرماتے ہیں:’’ ائ سبع ارضین ،، ( ابن جریر 14؍153)ابن ابی حاتم، حاکم ( 2؍394 ) بیہقی ، عبدبن حمید ) ظاہر آیت اورابن عباس کی تفسیر کی تائید ان احادیث سےبھی ہوتی ہے۔’’ من ظلم قيد شبر من الأر ض طوقه سبع أرضين (بخاري كتاب بدء الخلق باب ماجاء في سبع أرضين 4/ 74 مسلم كتاب المساقاة باب تحريم الظلم وغضب الارض ( 1610) 3/1230) وفي رواية اللبخاري : خسف به إلي سبع أرضين ،، (بخار ي 4/ 75)
(2)ماالسموات السبع وما فيهن وما بينهن ، والأرضون السبعون وما فيهن ومابينهن في الكرسي إلا كحلقة ملقاة بأرض فلاة ،،( ترمذي كتاب الدعوات باب: 91( 3523) 5/539 )
(3) لم يرقرية عند دعولها ، إلا قال حين يراها: اللهم رب السموات السبع وما أظللن ورب الأرضين السبع وما أقللن ،، الحديث .(بخاري 4/ 75.
ان احاديث صاف ظاہر ہوہےکہ زمین کے بھی سات طبقے ہیں ۔البتہ ان طبقوں کی کیفیت اوران میں کسی مخلوق کےہونے کاعلم اللہ ہی کوہے کسی مرفوع صحیح غیر متکلم فیہ حدیث کے ، یا بغیر کسی قرآنی آیت کی تصریح کے اس کی بابت ہما را بحث کرنا قطعا نامناسب ہے۔
’’ قال الخفاجي : الذي نعتقد أن الارض سبع ، ولها سكان من خلقه يعلمهم الله تعالي ،، انتهي . قال العلامة القنوجي في تفسيره : وهذا أعدل الأقوال وأحوطها ، قال: ويكفي الإعتقاد بكون السموات سبعا والأ رضين سبعا ، كما ورد به الكتاب العزيز والسنة المطهرة ، ولا ينبغي أن نخوض في خلفهما ومافيها ، فإنه شئي استأثر الله سبحانه وتعالي بعلمه ، لا يحيط به احد سواه ، ولم يكلفناالله تعالي بالخوض في أمثال هذه المسائل والتفكر فيها والكلام عليها ،،( بخاري 4/75 .
(محدث دہلی ج : 9ش : 9 ذی الحجہ 1360 ھ ؍ جنوری 1942ء )
ھذا ما عندي والله أعلم بالصواب