سرچ انجن کی نوعیت:

تلاش کی نوعیت:

تلاش کی جگہ:

(6) "ضآن" کا اطلاق صرف دنبہ پر ہوتا ہے یا بھیڑ دنبہ دونوں پر؟

  • 15038
  • تاریخ اشاعت : 2024-05-25
  • مشاہدات : 2093

سوال

(6) "ضآن" کا اطلاق صرف دنبہ پر ہوتا ہے یا بھیڑ دنبہ دونوں پر؟
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

"ضان" کا اطلاق  صرف  دنبہ  پر ہوتا  ہے  یا بھیڑ دنبہ دونوں پر ؟ اور قربانی  اس بھیڑ  کی جو کہ ایک سال سے کم ہو  مگر چھ مہینے  سے زیادہ کا ہو  جائز  ہے یا نہیں؟


الجواب بعون الوهاب بشرط صحة السؤال

وعلیکم السلام ورحمة اللہ وبرکاته!
الحمد لله، والصلاة والسلام علىٰ رسول الله، أما بعد!

دنبہ وبھیر ایک جنس ہے  اور اطلاق ""ضان" کا دنبہ  وبھیڑ  دونوں پر صحیح ہے۔ قال  لسان  العرب : ضامن  من الغنم ذوالصوف  ابتهي  وفي  مصباح المنير :الضان  ذوات  الصوف  من الغنم  انتهي  پس دو صوف ہونے میں دونوں مشترک ہیں ' دونوں سے  اشیاء پشیمینہ  تیار ہوتی ہے ۔اور جس طرح  سے دنبہ  چھ ماہ کے بعد جوان ہوجاتا ہے  قابل جفت  کھانے کے ۔ ویسا ہی بھیڑ  بھی چھ ماہ کے بعد جوان  ہوجاتا ہے  ہم نے خود بھیڑوالوں  سے  دریافت کیا ہے  کہ بھیڑ  کتنی  مدت میں  جوان ہوجاتا ہے  تومعلوم ہوا کہ  چھ  ماہ کے  بعد جوان ہوجاتا ہے ۔پس اس امر  میں بھی  دونوں مشترک ہیں  ہیں پس  بھیڑ کو  جنس دنبہ سے الگ  مان کر بھیڑ  کو ضان  میں داخل نہیں  کرنا اور دنبہ  کو داخل کرنا خلاف  تفسیر اہل  لغت ہے ۔

اور مؤلف  منح  الغفار  کا یہ لکھنا کہ پس  ضان  وہی ہے (ماله الية) یعنی دنبہ  ہی ضان  میں داخل ہے  اور بھیڑ نہیں 'اور پھر  بعض  متاخرین  احناف  نے بھی  جیسے  قہستانی  اور الیاس  نے  شرح  التفایۃ میں 'اور طححاوی اور شامی  نے حاشیہ  در المختار  میں اور  صاحب  مجالس  الابرار  نے  تبعاً لمؤلف  منح الغفار  لکھ دیا 'یہ قابل  حجت نہیں ہے  جب تک  لغت  یا شرع سے اس کا  ثبوت نہ دیں ۔اس لیے یہ قید  (ماله  اليه) محض  بے دلیل ہے ۔بلکہ  د نبہ  وبھیڑ  ایک ہی جنس ہے  اور دونوں  کا ایک ہی حکم ہے ۔واللہ اعلم

اور قربانی  دنبہ  یا بھیڑ  کی  جوکہ ایک سال  سے کم  کا ہو مگر  چھ مہینے  سے زیادہ  کا ہو اور جوان  ہوکر مادہ پر  جفت  کھانے  کے لیے صلاحیت  رکھتا ہو 'جائز  ودرست  ہے۔  صحیح مسلم  وسنن ابی داؤد ونسائی  وابن ماجہ  میں ہے : عن جابر  قال: قال رسول الله صلي الله عليه وسلم :لاتذبحوا الا مسنة الا ان  يعسر  عليكم  فتذبحوا جذعة من الضان ّ

اور مسند  احمد  وترمذی میں ہے : عن ابي  هريرة قال  سمعت  رسول الله صلي الله عليه وسلم  يقول : نعم او نعمت  عالا ضحيحة الجذع  من الضان  اور مسند  احمد وابن ماجه میں ہے : عن  ام  بلال بنت  هلال عن ابيها ان رسول الله  صلي الله  عليه وسلم   قال : يجوز الجذع  من الضان ضحيه ّ

اور ابو داود  ابن ماجہ  میں ہے : عن  مجا شع  بن سليم ان النبي صلي الله عليه وسلم كان  يقول :ان الجذع  يوفي مما  منه الثنية

اور نسائی  میں ہے : عن عقبة  بن عامر  قال: ضحينا مع رسول الله  صلي الله  عليه وسلم  بالجذع  من الضان

اور کشاف  القناع ص635 جو بڑی  معتمد  کتاب  فقه  الحنابلة  میں ہے ۔اس  میں مرقوم  ہے: ولايجزي  في الاضحية وكذا دم  تمتع نحوه الا الجذع  من الضان ‘وهو  ماله  سته  اشهر  ويدل لاجزئه  ماروف  ام بلال  بنت  هلال  عن ابيها ان رسول الله صلي الله عليه وسلم  قال: تجزي  الجذع  من الضان  ان اضيحه ّ رواه  ابن ماجه ّ والهدي  مثله ’ والفرق  بين  جذع  الضان  والمعز  ان جذع  الضان   ينززفيلقع  بخلاف  الجذع  من المعز‘قاله  ابراهيم  الحربي ّ ويعرف  كونه  اجذع  بنوم  الصوف  علي ظهره  ّقال  الخرقي : سمعت  ابي يقول : ساكت  بعض  اهل  البادية كيف  يعرفون  الضان اذا اجذع ؟ قالوا :لاتزال  الصوفة  قائمة  علي ظهره  مادام  حملا‘فاذا نامت  الصوفة  علي ظهره علم انه  اجدع

اور كتاب  منتهي  الاردات ص  ٧-٩   میں ہے : ولايجزيٰ  في  هدي  واجب ولااضحيه  دون  جذع  ضان  وهو  ماله ستة  اشهر  كوامل ‘لحديث  يجزي  الجذع  من الضان  اضحية  دون  جذع  ضان ‘ وهو  ماله  ستة  اشهر  كوامل ّ لحديث  يجزي  الجذن  من الضان  اضحيه ّ رواه  ابن ماجه ّ والهدي  مثلها ويعرف  بنوم الصوم  علي ظهره  قاله   الخرقي عن ابيه  عن اهل  البادية

ھذا ما عندی واللہ اعلم بالصواب

فتاویٰ مولانا شمس الحق عظیم آبادی

ص104

محدث فتویٰ

تبصرے