سرچ انجن کی نوعیت:

تلاش کی نوعیت:

تلاش کی جگہ:

(309) جائیداد کی تقسیم کے متعلق سوالات

  • 11559
  • تاریخ اشاعت : 2024-05-26
  • مشاہدات : 949

سوال

(309) جائیداد کی تقسیم کے متعلق سوالات

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ڈیرہ غازی خاں سے محمد  صدیق  لکھتے  ہیں  کہ میر ے  مندرجہ  ذیل  چا ر سوالا ت  ہیں برا ہ کرم  قرآن  و حدیث  کی روشنی  میں  جوا ب  دیا جا ئے ۔میر ی اولا د تین  لڑکو ں اور  تین  لڑکیو ں  پر مشتمل  ہے میر ی  زرعی  جا ئیداد 40ایکڑ  ہے جسے  میرا  ایک بیٹا  کا شت  کر تا ہے  جس کی  محنت  اور کا ر کردگی  سے ہما را  سا را کنبہ  مستفید  ہو رہا ہے  میں نے  اپنی بیوی  اور اولا د  کی تحریری  رضا مندی  سے اس کا شت کا ر  بیٹے  کے  نا م حق الخدمت  کے طو ر  پر اپنی  اراضی  سے تین  ایکڑ  لگوا   دئیے  ہیں  با قی  زمین  مشتر کہ  ہے کیا  ایسا  کر نا شر عاً درست ہے ۔؟

میرا بیٹا شا دی کے بعد  گھر سے الگ ہو گیا  اس نے  الگ  ہو نے  کے بعد  اپنی  کما ئی  سے کچھ  جا ئیداد  خریدی  ہے با قی  دو نو ں  بیٹو ں  نے بھی  جو میرے  سا تھ  ہیں اپنی  کما ئی  سے اپنے  نا م  گا ؤں  میں زرعی  اراضی  خریدی  ہے بڑا  بیٹا  ہمیں  اپنی  کما ئی  سے کچھ نیں دیتا  بلکہ  بے اد ب  گستا خ  ہے  اور  وہ دو نو ں  بیٹو ں  کی خریدد  کر دہ  اراضی  سے حصہ  ما نگتا ہے  کیا وہ اس  قسم کا مطا لبہ  کر نے  میں حق  بجا نب  ہے ۔

میر ی زرعی اراضی کی  ہر قسم پیداو ار  سے بڑ ے  لڑکے  کو ہر سا ل  اس کا حصہ  دیا جا تا ہے  لیکن اس کا مطا لبہ  ہے کہ  جا ئیداد  کو تقسیم کر  کے اس کا حصہ  دیا جا ئے  جب کہ  میر ے  ذمے  ایک  لڑکے  کی شاد ی اور بہت  سے گھریلو  کا م ہیں   بڑا  لڑا کا  ویسے  بھی  ہما رے  گھر  آنے  میں عا ر محسو س کر تا ہے  کیا زند گی  میں ایسے  نا فر ما ن  لڑکے  کو اس کا حصہ  دینا  درست  ہے یا  وہ  میر ے مرنے  کے بعد  اپنا حصہ وصو ل کر ے گا ؟


الجواب بعون الوهاب بشرط صحة السؤال

وعلیکم السلام ورحمة اللہ وبرکاته!

الحمد لله، والصلاة والسلام علىٰ رسول الله، أما بعد!

ترتیب  وار  جو اب  حسب  ذیل ہیں ۔آدمی  جب تک  زندہ  ہے اسے  شر یعت  کے دائرہ  میں رہتے  ہو ئے اپنے ما ل  و جا ئیداد  میں تصرف  کر نے  کا پو را  پو را حق  ہے لیکن  اس تصرف  میں اولا د کے در میا ن برا بری  اور مسا وا ت  ضروری ہے صورت  مسئولہ  میں با پ  نے جو  اپنے  کاشت  کا ر بیٹے کو تین ایکڑ  دئیے  ہیں  یہ بطو ر  حق  الخد مت  عطیہ  کی شکل  ہے  چو نکہ   تمام  ورثا ء  نے اپنی  رضا مند ی  سے بلا  جبر وا کرا ہ اس تصرف  کو قبول کیا ہے  اور اسے  بر قرار  رکھتے  ہو ئے  اپنے  دستخط  ثبت  کیے  ہیں  اس بنا پر  شر عاً کو ئی  قبا حت  نہیں  اور یہ جا ئز ہے  البتہ  کا شت  کا ر  بیٹے  کو یہ عطیہ  ملنے  کے بعد  با قی  مشترکہ  زمین  سے بھی  بطو ر وراثت  حصہ  ملے گا  ایسا  کر نے  سے اس کا وراثتی  حصہ  ختم  نہیں ہو گا  بشر طیکہ  با پ  کی وفا ت  کے وقت  وہ زندہ  ہو  الگ  ہو نے والے لڑکے نے اپنی کما ئی  سے جو جائیداد  بنائی  ہے  وہ اس کا حق  ہے اور  با قی  دونو ں  لڑکو ں  نے زرعی  اراضی  خریدی ہے  یہ ان  کا حق ہے  لہذا  طمح اور لا لچ  کے پیش نظر  ایک دوسرے  کے حق  پر  ڈا کہ  ڈا لنا  شرعاًدرست نہیں ہے با پ کی زرعی  اراضی  سے جو  حصہ  اسے مل رہا ہے  وہ اس  کی بے ادبی  اور گستا خی  کی وجہ  سے ساقط  نہیں ہو گا  اور نہ  ہی دو نو ں  بیٹو ں  کی کما ئی  سے خرید  کر دہ  زرعی  اراضی  سے حصہ  لینے  کا مطا لبہ  کر نا  اس کے لیے  جا ئز ہے  کیو ں  کہ یہ  ان کی  اپنی   کما ئی  سے خرید  کر دہ  ہے  اور وہ  با پ  کی ملکیت نہیں ہے  بڑے  بیٹے  کا اپنے  والد  کو مجبو رکرنا  کہ اپنی  زندگی  میں مجھے  میرا  حصہ  دیاجا ئے  درست نہیں کیو ں کے  وراثت کا اجرا ء مر نے  کے بعد  ہو تا ہے  اپنی  زند گی  میں  جو کسی  کو  کچھ  دیا جا  تا ہے  وہ عطیہ جس  میں بیٹے  اور بیٹیاں  مسا  ویا نہ طو ر  پر  حقدار ہو تے  ہیں  با پ  کو زند گی  میں  مجو ر  نہیں  کیا  جا سکتا   کہ وہ  کہ وہ اپنی جا ئیداد  خو د  ورثا ء  میں تقسیم  کر دے  خا ص  طور  پر جبکہ  با پ  کی بے  شما ر  ضروریا ت  زندگی  اور دیگر  حقو ق   کی ادائیگی  اس کے ذمے  با قی  ہے ہا ں  اگر  والد  اپنی  مر ضی  سے کچھ  دینا  چا ہے  تو مساوات  کے سا تھ  دے سکتا ہے  لیکن  اس پر   جبر  نہیں کیا جا سکتا  کیو ں کہ اس کی وفا ت  کے بعد  اولا د کو ان  کا حصہ  شرعی  مل  ہی جا ئے گا ۔

ھذا ما عندی واللہ اعلم بالصواب

 

فتاوی اصحاب الحدیث

جلد:1 صفحہ:331

تبصرے