فتاویٰ جات: متفرقات
فتویٰ نمبر : 622
(86) ان پڑھ کا فتوی دینا
شروع از عبد الوحید ساجد بتاریخ : 01 May 2012 09:05 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

کیاخداکی عبادت افضل ہے یامخلوق کی خدمت ؟

ایک آدمی تمام گاؤں کے اہل اسلام کو جوکہ نماز ،روزہ ،جمعہ اور جماعت کرنے والے ہیں ۔ منافق  اور کافر کہتاہے۔ لیکن مرد مذکور ہے  بھی امی  ایسے شخص کے متعلق  شرع محمدی  اور آیت  وحدیث کاکیا ارشارہ ہے؟ ا زراہِ کرم کتاب وسنت کی روشنی میں جواب دیں جزاكم الله خيرا


الجواب بعون الوهاب بشرط صحة السؤال

وعلیکم السلام ورحمة اللہ وبرکاته!

الحمد لله، والصلاة والسلام علىٰ رسول الله، أما بعد! 

مشکوۃشریف باب حفظ اللسان والغیبت والشتم فصل اول ص 403میں بخاری کی حدیث ہے ۔

«عن ابی ذرقال قال رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم لایرمی رجل رجلابالفسق ولایرمیہ بالکفرالاارتدت علیہ ان لم یکن صاحبہ کذالک»

یعنی حضرت ابوذر﷜ سے روایت ہے کہ رسول اللہﷺ نے فرمایا: کوئی شخص کسی شخص کی طرف فسق  اور کفرکی نسبت نہیں کرتا مگر وہ  فسق اورکفر اس  نسبت کرنے  والے پر عائدہوتاہے  جبکہ  اس کاساتھی ایسا نہ ہو۔

اس حدیث سے معلوم ہوا کہ جوشخص کسی کو ناحق فاسق،کافر،منافق کہے۔ وہ خود فاسق،کافر،منافق ہوجاتاہے۔ پس اس مرد مذکور کو اپنی فکر کرنی چاہیے۔ کیونکہ جن کو وہ کافرکہتاہے اگر وہ کافرنہیں ہیں ۔ تو اس حدیث کی روسے یہ خود کافرہے نیز امی کا حق فتوی کانہیں ۔ تو ایسی حالت میں جس پر اس نے فتوی لگایاہے وہ  کافرہو یا نہ ہو۔ فتوی  لگانے والاخود کافر ہوجائے گا۔

مشکوۃ میں حدیث ہےکہ جوشخص قرآن میں اپنی رائے میں دخل دے  وہ خواہ  درست کہے پھربھی وہ دخل دینے والاہے۔ (کتاب العلم فصل 2 ص 27)

اس حدیث  سے معلوم ہواکہ جوبغیرعلم کے کوئی بات کہے اگروہ اس کی بات درست ہو توبھی غلط ہے ۔کیونکہ وہ جوکچھ کہتاہے ۔علم سے نہیں بلکہ اپنی رائے سے کہتاہے ۔ جب اس کا فتوی اس شخص کےحق میں غلط ہوا جس پر اس نے لگایا ہے توضرور وہ فتوی  اس پرلوٹے گا۔چنانچہ مشکوۃ باب حفظ اللسان فصل اول ص 403 میں ہے ۔

«ایمارجل قال لاخیہ کافرفقدباء بہااحدہما۔»

یعنی جواپنے بھائی کو کافرکہے تو دونوں میں  سے ایک پر یہ  کلمہ ضرورلوٹتاہے ۔ پس جب  اس کےبھائی پر نہ لگا تواس پرلگے گا۔

وباللہ التوفیق

فتاویٰ اہلحدیث

کتاب الایمان، مذاہب، ج1ص168 

محدث فتویٰ



تبصرہ (0)
[Notice]: Undefined index: irsloading (cache/c62f257fe6ed43eb557019d638a0d780.php:75)