سرچ انجن کی نوعیت:

تلاش کی نوعیت:

تلاش کی جگہ:

(11) غیر مسلم مردہ مسلم قبرستان میں دفنانا

  • 15053
  • تاریخ اشاعت : 2024-04-24
  • مشاہدات : 1563

سوال

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

کیا فرماتے ہیں  علمائے دین اس مسئلہ میں  کہ ایک  گور  غریباں  مسلمانوں  کا جو سیکڑوں  برس سے قائم ہے  اور برابر اس میت میں مسلمانوں کی دفن ہوا کرتی  ہے  بالفعل  ایک مردہ غیر مسلم  کا ہاتھ پیر باندھ کر  ایک گڑھا کھود کر  اس گورستان  قدیم میں بیٹھا کرمٹی  سے  ڈھانک  دیا اور باوجود منع کرنے کے  عام مسلمانوں  کے زبردستی  سے ایک مسلمان اہل  دول  نے جو کیا جائز کیا یا ناجائز کیا  توقابل ملامت ہے  یا نہیں ؟ اور سلف  سے کیا انتظام  گورستان  کا چلا آتا ہے  عام  گورستان  مسلمانوں  کا غیر مسلمانوں کا علیحدہ علیحدہ  رہا کای یا نہیں ؟


الجواب بعون الوهاب بشرط صحة السؤال

وعلیکم السلام ورحمة اللہ وبرکاته!
الحمد لله، والصلاة والسلام علىٰ رسول الله، أما بعد!

ان الحكم الا لله  جاننا چاہیے کہ  مسلمانوں  کے مقبروں  میں کفار  ومشرکین  کو دفن کرنا  حرام ہے ' ہرگز جائز نہیں ہے اور اس فعل میں اموات  مسلمین  کے ساتھ  بے حرمتی کرنا ہے جس  مسلمان نے ایسا فعل کیا ہے اس نے گناہ کبیرہ کا ارتکاب کیا  اس کو تو لازم  ہے  اموات مشرکین  وکفار  کو مقابر  مسلمین  میں دفن کرنے کی دلیل  حرمت  یہ ہے کہ  رسول اللہ ﷺ  نے اموات  مسلمین  کی زیارت  کا حکم دے دیا ہے اور  ان کی قبر کے پاس  کھڑے ہوکر  ان کے لیے دعا کرنے کو منع فرمایا  ہے  اور اللہ پاک نے مشرکین  کی قبر کے پاس کھڑۓ ہونے سے منع فرمایا ہے  اور رسول اللہ ﷺ نے مشرکین  کی قبور سے  جلد گزرنے کا حکم دیا ہے  اور تاکید  کیا ہے کہ ذرا  بھی وہاں مت  ٹھہرو پھر  جب  اختلاط  قبور مسلمین  ومشرکین  کا ہوگا  تو مسلمانان کیونکر  اموات  مسلمانوں کی زیارت  کریں گے  اور کیونکر  ان کی قبر  کے پاس کھڑے ہوں  گے  کیونکہ جب مسلمانوں کی قبر کے پاس کھڑے ہونگے تو  باعث اختلاط  قبور  مشرکین کے  مشرکین  کی قبر  پاس بھی کھڑا ہونا  لازم آوے گا۔ اور شریعت  نے حکم دیا ہے  کہ تم مشرکین  کی قبر کے پاس  سے بھاگو ۔ فرمایا اللہ تبارک وتعالیٰ نے﴿ َلَا تُصَلِّ عَلَىٰ أَحَدٍ مِّنْهُم مَّاتَ أَبَدًا وَلَا تَقُمْ عَلَىٰ قَبْرِه﴾" یعنی  جو کوئی ان منافقین  مشرکین  سے مرجاوے  ان پر نماز  نہ پڑھیے  اے محمد صلی اللہ علیہ وسلم  اور نہ کھڑے  ہویئے ان کی قبر  کے پاس  واخرج  الترمذي  من حديث  عمر  بن الخطاب  فما رسول الله صلي الله عليه وسلم  بعده  علي منافق  ولاقام  علي قبره  حتي  قبضة الله تعاليٰ

يعنی  جب آیت اتری  اس کے بعد  رسول اللہ ﷺ نے کسی  منافق  میت  کی نماز  نہ پڑھی اور نہ  اس کی قبر  پر کھڑے  ہوئے ۔

 وقال العلامة جلال الدين  اليسوطي  في كتاب  الاكليل  في استنباط  آيات  التنزيل : قوله تعاليٰ ﴿لَا تُصَلِّ عَلَىٰ أَحَدٍ مِّنْهُم مَّاتَ أَبَدًا﴾  فيه تحريم الصلاة علي الكفار  والوقوف  علي قبره  انتهي

اور  صحیح بخاری وصحیح مسلم   میں حضرت  عبداللہ بن عمر  سے مروی ہے کہ  جب اصحاب  رسول اللہ  ﷺ  کے حجر  یعنی  دیار  ثمود  کے پاس  پہنچے  جہاں  پر قوم  ثمود  گڑی ہوئی  تھی  تو رسول اللہ  ﷺ  نے اپنے اصحاب کو فرمایا  تم لوگ  قوم ثمود  کی قبروں  کے پاس مت جاؤ اور خود رسول اللہ ﷺ وہاں پر سے  بہت تیز گزر گئے

اخرج البخاري  ومسلم  عن ابن  عمر رضي الله عنه  ان رسول الله صلي الله عليه وسلم  قال لاصحابه  يعني لماصلوا الحجر  ديار ثمود  ولاتدخلوا علی ھؤلاء  المعذبین  الا ان تکونوا باکین  فان لم تکونوا باکین  فلاتدخلوا علیہم  لایصیبکم،مااصابہم  وفي رواية : قال  لما مر النبي صلي الله عليه وسلم  بالحجر  قال لاتدخلوا مساكن  الذين  ظلموا انفسهم  لايصيبكم  ما اصابهم  الا ان تكونوا باكين  ثم  قنع  راسه واسرع السير  حتي اجاز  الوادي ّ انتهي

 اور حافظ  عبدالعزیز  منذری  نے کتاب  الترغیب  والترہیب  میں  باب باندھا ہے  کہ  ظالمین یعنی  مشرکین  وکفار کی  قبور کے پاس سے گزرجانے میں خوف  کرنا چاہیے  اور تیز  چلنا چاہیے س اوریہی حدیث  عبداللہ بن عمر رضی اللہ عنہ  کی اس باب میں لائے ہیں  وهذه عبارته :الترهيب  من المرور بقبور  الظالمين  انتهيّ

 اور قدیم  الایام  رسول اللہ ﷺ  کے زمانہ مبارک  سے اس وقت  تک یہی دستور  وعمل رہا کہ مسلمانوں  کا مقبرہ  مسلمانوں کے مقبرہ سے علاحدہ  رہے  کیونکہ  شارع  نے اموات  مسلمین کے احترام کرنے کا حکم دیا ہے  اور اموات  کفار  کا کچھ  بھی احترام نہیں ہے ،امام بخاری  نے اپنی صحیح میں ایک باب منعقد کیا ہے  (باب  هل  ينبش  قبور  مشركي الجاهلية ويتخذ مكانها مساجد ) اور اس باب میں  حدیث  قصہ  بناء  مسجد نبوی  کالائے  ہیں اس جملہ  اخیرہ  یہ ہے کہ : قال انس  فكان فيه  مااقول  لكم  قبور  لمشركين   فنبشت ثم  بالخرب  فسويت  ___الحديث

 اس حدیث  سے صاف  ظاہر ہوا کہ  قبور  مشرکین کے  ساتھ  کچھ بھی  احترام نہیں ہے  بلکہ وقت  ضرورت  کے مشرکین  کی قبر  کو اکھاڑ  کر زمین  کو برابر  کردینا جائز ہے  اور صحیح  بخاری  کے باب  ماجاء  في قبر  النبي صلي الله عليه وسلم  وابي  بكر وعمر رضي الله عنه  میں ہے : قل يستاذن  عمر بن الخطاب  فان  اذنت لي  فادقنوني  ‘والافرد وني  الي مقابر  المسلمين  ‘انتهي

 اس روایت سے مقابر مسلمین کا علیحدہ ہونا ثابت  ہوا ، واللہ اعلم بالصواب  حررہ العبد  الضعیف  الفقیر  الی اللہ تعالیٰ ابو طیب  محمد شمس  الحق  عفی  عنہ فی رمضان 1328ھ
ھذا ما عندی واللہ اعلم بالصواب

فتاویٰ مولانا شمس الحق عظیم آبادی

ص130

محدث فتویٰ

ماخذ:مستند کتب فتاویٰ