سرچ انجن کی نوعیت:

تلاش کی نوعیت:

تلاش کی جگہ:

(196) عید کے فوراً بعد شوال کے روزے رکھنا

  • 11394
  • تاریخ اشاعت : 2024-04-23
  • مشاہدات : 3607

سوال

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

شور کو ٹ  سے محمد خلیل سوال کر تے ہیں کہ شوال کے روزوں کی فضیلت کیا ہے ؟ کیا عید کے بعد فو راًشوال کے روزے رکھے جا ئیں  یا انہیں  بعد میں بھی رکھا جا سکتا ہے؟


الجواب بعون الوهاب بشرط صحة السؤال

وعلیکم السلام ورحمة اللہ وبرکاته!

الحمد لله، والصلاة والسلام علىٰ رسول الله، أما بعد!

دور حا ضر کے بعد  روشن  خیا ل  مجتہدین  ما ہ شوال  کے چھ روزوں  کو مکرو ہ کہتے ہیں نیز امام  ما لک  رحمۃ اللہ علیہ  اور امام ابو حنفیہ  رحمۃ اللہ علیہ  سے بھی ان کی کراہت  منقو ل  ہے اگر چہ متا خرین  نے ان  سے  اتفا ق  نہیں کیا  تا ہم  ان مفرو ط  کا جا ئز ہ لینا  ضروری ہے  جن کی بنا پر  ان چھ  روزوں کو مکروہ  کہا جاتا ہے  کتا و سنت  کی رد سے  عید الفطر  کے بعد  ما ہ سوا ل  کے چھ روزے  رکھنا  مستحب  ہیں  احا دیث  میں ان  روزوں  کی بہت  فضیلت بیا ن    ہو ئی ہے رسول اللہ  صلی اللہ علیہ وسلم  فر ما تے ہیں :"جس نے ما ہ  رمضا ن روزوں سے گزارا  پھر  شوال کے چھ روزے  رکھے  اسے سال  بھر  کے روزے  رکنھے کا ثواب  ہو گا ۔(صحیح مسلم  کتا ب الصوم )

بروایت طبرا نی  حضرت  ابو ایو ب  انصا ری  رضی ا للہ تعالیٰ عنہ  بیا ن کرتے ہیں  کہ میں  نے رسول اللہ  صلی اللہ علیہ وسلم   سے دریا فت  کیا کہ ایک روزہ دس  دنو ں کے برابر  حیثیت  رکھتا ہے  تو  آپ  صلی اللہ علیہ وسلم  نے جو اب  میں  فر ما یا " ہا ں ایسا  ہی  ہے  (ترغیب  : 2/111)

حضرت  ثو بان  رضی ا للہ تعالیٰ عنہ   سے مز ید  وضا حت  مر وی ہے کہ  ما ہ  رمضا ن   کے روزے  دس  ما ہ کے برابر  ہیں  اور اس  کے  کے  بعد  شوال  کے چھ روزے  دو ما ہ کے مسا وی ثواب رکھتے ہیں  اس طرح یہ سال بھر  کے روزے  ہوئے ۔(صحیح ابن خز یمہ  : 2/298)

حضرت جا بر  رضی ا للہ تعالیٰ عنہ   سے روایت  ہے کہ رسول اللہ  صلی اللہ علیہ وسلم   نے فر ما یا :" جس  نے ما ہ  رمضا ن کے مکمل  اور ان کے بعد  ما ہ شوال   کے چھ  روزے  رکھے  اس نے گو یا پو رے  سا ل کے روزے  رکھے ۔(مسند امام احمد رحمۃ اللہ علیہ :3/324)

حضرت ابن عمر   رضی ا للہ تعالیٰ عنہ  سے مروی  ایک روایت میں ان روزوں  کی فضیلت  ایک  دوسر ے  اندا ز  سے بیا ن  ہو ئی  ہے ارشا د  نبوی  صلی اللہ علیہ وسلم  ہے کہ جس نے ما ہ رمضا ن کے روزے  رکھے اس کے بعد شوال  کے بھی  چھ روزے  پو رے کیے  وہ گنا ہو ں  سے  یو ں پاک ہو جا تا  ہے گو یا  آج  ہی  شکم  ما در سے پیدا ہو ا ہے ۔(ترغیب  :2/111)

اسی طرح   حضرت  ابو ہریرہ  رضی ا للہ تعالیٰ عنہ  حضرت ابن عبا س  رضی ا للہ تعالیٰ عنہ  اور حضرت براء  بن عاز ب  رضی ا للہ تعالیٰ عنہ  سے بھی ما ہ شوال کے چھ روزوں  کی ترغیب  و  فضیلت  کے متعلق  احا دیث  مروی  ہیں بہتر ہے کہ عید الفطر  کے متصل  بعد چھ  روزے  مسلسل  رکھ  لیے جا ئیں  تا ہم  اگر ماہ شوال  میں متفرق  طور  پر بھی رکھ لیے جا ئیں  تو بھی جا ئز ہے ۔(ترغیب)

امام ملک  رحمۃ اللہ علیہ  اور امام ابو حنفیہ  رحمۃ اللہ علیہ  سے ان کے متعلق  کر اہت  منقو ل  ہے امام  ملک   رحمۃ اللہ علیہ   فر ما تے ہیں  کہ : میں نے کسی اہل علم کو یہ روزے  رکھتے نہیں  دیکھا اور نہ مجھے  ان کے متعلق  اسلاف  کا طرز  عمل  پہنچا ہے بلکہ  اہل علم  انہیں  مکرو  خیا ل  کر تے ہیں  اور ان کے بد عت ہو نے  کا اندیشہ  رکھتے ہیں مز ید یہ بھی اند یشہ ہے  کہ نا دا ن  لو گ  اپنی  جہا لت  کی وجہ  سے رمضا ن  کے سا تھ  ایک  ایسی چیز  کا الحا ق  کر دیں گے  جو اس سے  نہیں  ہے ۔( مؤطا امام ملک رحمۃ اللہ علیہ )

 جہاں تک ان کے بد عت ہو نے کا تعلق ہے  تو یہ  ایک  بے بنیا د  شو شہ  ہے کیو نکہ  متعدد صحا بہ  کرا م  رضی ا للہ تعالیٰ عنہ   سے  ان روزوں  کی  مشرو عیت  مرو ی  ہے جیسا  کہ پہلے  بیا ن ہو ا ہے  با قی  امام ما لک  رحمۃ اللہ علیہ  کا یہ  کہنا  کہ میں  نے  کسی اہل علم  یہ  روزے  رکھتے  نہیں  دیکھا  تو اس کے متعلق  علا مہ  شو کا نی  رحمۃ اللہ علیہ  فر ما تے ہیں  "مخفی  نہ ہے  کہ اگر  لو گ  سنت پر عمل  کر نا  ترک  کر دیں  تو ان  کا یہ عمل   ترک  سنت کے لیے  دلیل  نہیں  بن سکتا ۔(نیل الا وطا ر ؒ4/322)

امام نو وی  رحمۃ اللہ علیہ   شر ح  مسلم میں لکھتے  ہیں  جب  سنت  ثا بت  ہو جا ئے  تو اسے  با یں  وجہ   نظر   اندا ز  نہیں  کیا جا سکتا ۔(شرح  مسلم :1/329)

عین ممکن ہے کہ امام ما لک  رحمۃ اللہ علیہ  تک  مذکو رہ  احا دیث نہ پہنچی ہو ں  یا وہ  انہیں  صحیح  نہ سمجھتے  ہو ں  اسی طرح امام ابو حنفیہ   رحمۃ اللہ علیہ  نے چند ایک  وجو ہ  کے پیش نظر  اسے قا بل  عمل  نہیں  سمجھا  جن کی  تفصیل  حسب  ذیل ہے :  شوال  کے روزوں کو ما ہ  رمضا ن  کے روزوں  کے ساتے  ملا کر  رکھنے  کو زما نہ  بھر  کے روزوں  سے تشبیہ دی گئی  ہے حا لا نکہ  ہمیشہ  روزہ  رکھنے  سے متعلق  حکم  امتنا  عی  متعد د  احا دیث  میں مروی  ہے  چنا نچہ  حضرت ابن عمر رضی ا للہ تعالیٰ عنہ   نے ایک دفعہ رسول اللہ  صلی اللہ علیہ وسلم   سے دریا فت  کیا کہ جو ہمیشہ  روزے  رکھتا ہے اس کی کیا حیثیت ہے ؟ تو رسول اللہ  صلی اللہ علیہ وسلم   نے فر ما یا :کہ اس نے نہ روزہ  رکھا  نہ افظا ر کیا ۔(صحیح  مسلم  :کتا ب  الصوم)

اس کا مطلب یہ ہے  کہ ایسے  روزوں کی کو ئی شرعی حیثیت نہیں ہے  یہ اعتراض  اس لیے  بے  بنیا د  ہے کہ  حدیث  میں صرف  ثوا ب کو تشبیہ دی گئی ہے بلا شبہ  ہمیشہ  کے روزے  رکھنا  منع  ہے لیکن  ما ہ  شوال  کے روزوں  کو حقیقت  کے اعتبا ر  سے نہیں  بلکہ  اجر و ثو اب  کے لحا ظ  سے انہیں  صیا م  الد ھر کہا گیا  ہے  لہذا  یہ حکم  امتنا عی  میں شا مل نہیں ہیں جیسا  کہ  ہر ما ہ  کے تین  روزے  رکھنے  کے متعلق  حدیث  ہے :"  کہ اس نے گو یا  زما نہ  بھر  کے روزے رکھے  ۔(سنن  نسا ئی  کتا ب  الصو م )

ان پر مد اومت  کر نے سے  عوام  النا س  میں یہ اعتقاد  ابھر نے  کا اند یشہ  ہے کہ شا ید  بھی ضروری  ہیں حا لا نکہ   اس اعتراض  کی کو ئی حیثیت  نہیں ہے کیو نکہ  اس قسم  کے اندیشہ  ہا ئے  دو دراز  کی وجہ سے کس سنت کا خو ن  کیا جا ئے  گا عا شو ر ہ اور یو م  عر فہ  کے روزے بھی اس ضا بطہ  کی زد میں آتے  ہیں  اگر  چہ امام  ابو حنفیہ  رحمۃ اللہ علیہ  نے ما ہ  شوال کے ان چھ روزوں  کے  متعلق  کراہت  کا اظہا ر  کیا ہے  لیکن  متا خر ین  احنا ف نے امام ابو حنفیہ  رحمۃ اللہ علیہ   کے اس مو قف سے اتفا ق  نہیں کیا  چنانچہ  لکھا ہے :"امام ابو حنفیہ  رحمۃ اللہ علیہ  کے نز دیک  ما ہ شوال  کے  چھ  روزے  مکرو ہ  ہیں  خو اہ مسلسل رکھے  جا ئیں یا متفرق  طور  پر البتہ  مام یو سف  رحمۃ اللہ علیہ  مسلسل رکھنے  کو مکروہ سمجھتے ہیں  جب کہ  متفرق طور پر  رکھنے  کو جا ئز کہتے ہیں  لیکن  متا خرین احنا ف  نے ان دونو ں  حضرات  سے اتفا ق  نہیں  کیا   بلکہ  ان کے نز دیک  یہ چھ  روزے رکھنے  میں کو ئی حرج نہیں  ہے اور  صحیح  مذہب  بھی  یہی ہے کہ ان  روزوں  کے رکھنے  میں کو ئی مضا ئقہ نہیں ۔(فتا و ی عا لمگیری:1/280)

مختصر یہ ہے  کہ ما ہ  شوال کے  چھ روزے  بڑی  فضیلت  کے حا مل  ہیں تکفیر  سیئات  اور رفع درجا ت  کا ذریعہ  ہے( اللہ تعا لیٰ عمل کی تو فیق دے ) آمین ۔

ھذا ما عندی واللہ اعلم بالصواب

 

فتاوی اصحاب الحدیث

جلد:1 صفحہ:218

ماخذ:مستند کتب فتاویٰ